< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » ziekenhuis herentals-turnhout

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
ziekenhuis herentals-turnhout
04/11/2007 @ 10:56
flor

Online Status
Ben pas verhuisd en zwanger.Ben nu op zoek naar nieuwe gynaecoloog en ziekenhuis om te bevallen.Welk ziekenhuis gebruikt bad of mogelijkheid tot onder water bevallen.Iemand ervaringen met een bepaald ziekenhuis of gynaecoloog uit Herentals of Turnhout?

Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 11:06
Lizy Aerts

Online Status Stuur bericht
Ziekenhuis Herentals
Hey Flor,

Ik ga bij Dr. De Grootte in Herentals. Ben er erg tevreden van. Ik heb bewust voor een mannelijke gyn gekozen aangezien er nog steeds meer vrouwen bij vrouwelijke gyns willen gaan en het dus iets moeilijker is om er een afspraak te maken.

In Herentals ziekenhuis zitten er 2 vrouwelijke en 2 mannelijke gyns. De Grootte is de jongere man (+/- 42) en maakt gebruik van de nieuwere technologiën zoals 4D echo's (als je babytje goed ligt). Héél leuk!

In Herentals heb je 4 arbeidskamers waarvan 1 met douche en momenteel zijn ze een 5de aan het bijmaken. De 5de is met bad (groot bad!) Dit zal dienen om je weeen op te vangen, maar zal niet dienen voor onderwater-bevalling.

Ikzelf ben momenteel zwanger (uitgerekend voor 2/11) dus kan elk moment bevallen... spannend...

Veel succes met je keuze!

Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 11:35
nessie@work

Ik ga in Turnhout, St-Jozefziekenhuis. Daar hebben ze een paar jaar geleden de verlosafdeling helemaal vernieuwd. Arbeids- en bevallingskamer zijn nu in dezelfde ruimte. Er zijn ook enkele kamers met een bad om de weeën op te vangen. Er is volgens mij wel geen mogelijkheid om onder water te bevallen.
Er zijn 5 gyns, 2vrouwen en 3 mannen. Het is er altijd heel druk, dus op tijd bellen voor een afspraak. Ik ben bij dr. Vermeerbergen (vrouw) en ben er heel tevreden.

Succes met je keuze!!

groetjes
Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 13:12
natalie

Ik ga ook in Turnhout in het ST. Jozef ziekenhuis en ben daar heel tevreden over. Ik heb een mannalijke gyn. DR. Van Calenberg een jonge dokter maar heel bekwaam.
De verpleegsters zijn er heel behulpzaam en vriendelijk.

Veel succes met je keuze

Link naar deze reactie
08/11/2007 @ 23:14
Anne

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ziekenhuis Herentals -turnhout
Hey daar,

Ik ga ook in Turnhout in het Sint-Jozefziekenhuis bij Dhr Braet.. niks dan lof over dit ziekenhuis en de gyneacologen. Ook bij de bevalling heel lieve verpleegsters en je krijgt er de tijd en de aandacht van je eigen gynea (vond ik erg belangrijk), ben bevallen op een zondag met mijn eigen gynea.

Het is er inderdaad steeds wel erg druk, dus op tijd afspraak maken maar eenmaal je op consultatie komt in functie van bv. zwangerschap, kan je er vlot tussen moest je vragen of angsten hebben.. je mag ook ten allen tijde bellen en de verpleegsters staan je met uitleg en raad bij...

succes met je keuze

Anne

Link naar deze reactie
22/11/2007 @ 08:53

Hoi,
Ik ben misschien wat aan de late kant, maar laat efkes weten dat ikzelf in herentals bevallen ben! Ik had dr Vansteenkiste (vrouwelijke arts) maar mijn bevalling zelf is gedaan door dr Stuyven (mannelijke arts) want ik ben zondag bevallen en dan moet je afwachten wie van wacht is he!
Ik ben over alles tevreden, zeker de vroedvrouwen daar zijn top, ze hebben mij uitstekend geholpen!
Ik hoop dat je er nog iets aan hebt!
Groetjes!!

Link naar deze reactie
22/11/2007 @ 12:48
Merriejane

Ik ga ook bij Dr Braet in het St Jozef Ziekenhuis. Het is nu onze eerste zwangerschap, dus ik weet nog niet hoe het gaat daar. Wel vond ik ons eerste bezoek aan Dr Braet heel goed. Hij was heel vriendelijk en ik voelde me er echt bij op mijn gemak. Morgen mogen we terug voor een tweede echo.

Als nog iemand ervaringen van daar heeft, wil ik die graag weten.

Link naar deze reactie
22/11/2007 @ 14:44
mamaatje

Online Status
Hoi,
hier ook al bevallen in st jozef in turnhout. Mijn gyn is ook dr braet en hier ook volledig goed bevonden. We kregen altijd een goede uitleg en ook de bevalling is goed en rustig verlopen.

groetjes

Link naar deze reactie
24/11/2007 @ 18:50
natalie

Hoi Flor,

k ben ondertussen bevallen en ik moet zeggen de verloskamers zijn er fantastisch mooi groot proper en alles gebeurd op 1kamer.
De verpleging is er geweldig de vroedvrouwen leggen alles goed uit zijn heel behulpzaam.
En achteraf de verpleging op de kraamafdeling is geweldig heel vriendelijke verpleegster,snel als je belt dan zijn ze zo bij jou.
Alleen gekunt daar zo slecht slapen in da bed.

Ik heb dokter Braet op bezoek gehad daar en ja hij is ook heel vriendelijk ook dokter Vermeerbergen is heel goed, maar toch heb ik nog steeds voorkeur voor dokter Van Calenbergh.

Maar het is gewoon een ramp om bij hem een afspraak te maken want ik moet nu op controle in januari en hij heeft geen tijd dus moet ik bij zijn assistent.

Ik hoop dat je misschien al een keuze hebt kunnen maken.
En nog vel succes met je zwangerschap.

Link naar deze reactie
27/11/2007 @ 14:42
Mirjam

Hey

Mijn gyn zit in het sint-jozef in Turnhout en ben daar heel tevreden over.
Zowel gyn als ziekenhuis (verpleegsters, verloskamer, enz).
Ik ga bij dr.Peccue dat is een vrouwelijke gyn, niet verschieten je hoort vanalles slecht over haar, maar diegene die bij haar blijven gaan zijn allemaal super tevreden over haar. Ze ziet eruit als een kleine bouwvakker en komt soms mss wat bot over, maar ze doet haar job supergoed!
Oh ja, een afspraak maken bij haar is ook super moeilijk want zit altijd super vol geboekt. Voor jaarlijkse controle kan je best een half jaar op voorhand bellen .

groetjes Mirjam

[Laatst gewijzigd door Mirjam - 27/11/2007 @ 14:44] - Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 09:20

ziekenhuis herentals turnhout
Hoi,

In het st.jozef ziekenhuis in Turnhout kan je onder water bevallen. Er zitten daar ook enkele goede gyneacologen. Het enige probleem daar is dat de wachttijden soms lang zijn.

Ik ga zelf bij Dr. Senten in het St. Elisabeth ziekenhuis in Turnhout. Goede jonge vrouwelijke dokter.

Groetjes
Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 16:50
Marie

Ik ga bij dr Pecceu in Turnhout.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]