< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » zijn er nog die roken??

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
zijn er nog die roken??
19/01/2008 @ 17:22
Anne

Online Status
Ok Tannie,

Die reacties zijn natuurlijk ook serieus overdreven.
Ik kan alleen hier zo geen reacties van dien aard terugvinden ( of lees ik erover? ) dus vond ik jullie reactie over onze zogezegde ergenis er ook weer wat over...

En doordat iedereen weet dat roken voor een ongeboren baby gevolgen kan hebben, kun je er ook niet onderuit dat dit een onderwep is waar uitgesproken meningen over zijn.
Alleen moet die dan ook weer genuanceerd worden, want uiteindelijk doet iedereen toch met zijn leven en visie wat hij wilt.

Hoe dan ook blijf ik roken jammer vinden, maar schilder jullie zeker niet af als marginale onverantwoordlijke toekomstige mama's!

Veel succes met al die zwangerschappen hier!

Anne

Link naar deze reactie
19/01/2008 @ 17:47
mariekje

Online Status Stuur bericht
zijn er nog die roken ??

hoi

ik wilde even reageren op van ik hier lees
sommige vind ik wel een beetje te ik weet dat roken slecht is maar er zijn wel meer dingen die slecht zijn

ik ben nu zwanger van mijn derde kindje ben bij mijn vorige zwangerschappen gestopt gevolg hogebloedruk puur door de stress de vk vertelde mijn toen rook maar afentoe een sigaret maar niet meer als 5 op een dag en ja hoor de volgende controle een goede bloedruk
toen ik bevallen was gevraagt of mijn placenta goed was geen wit vlekje tebekennen een vriendin van mijn haar placenta allemaal witte plekje de vkzei je heb veel gerookt nee nog nooit een aan geraakt
mijn kids waren allebij groot en zwaar en bij allebij 41 en 1 dag gelopen

dus stoppen op het moment dat je zwager bent kan voor sommige ook weer niet goed zijn iedereen is weer anders
ik snap dat sommige niet rokers het raar vinden

maar nietmteen een mening klaar hebben terwijl je de siuatie niet kent waarom iemand nog rookt

groetjes mariekje

Link naar deze reactie
19/01/2008 @ 17:50
sakahy

Online Status Stuur bericht
hallo tannie jij reageert net als ik
haha ik ben ook een roker en dit kindje groeit goed
volgens verwachting zal het een flinke zeven ponder zijn
ook mn vorige twee kinderen kwamen gezond ter wereld en doen het geweldig goed

eigenlijk reageer ik niet meer op dit soort topics omdat het een gebed zonder einde is
en voor je het weet zit je verwikkelt in een heftige discussie
en aangezien de mening van een niet roker me gestolen kan worden
en ik me dooderger aan het verwijt naar de rokende zwangeren
nou ja ik steek er ook nog maar 1 op
Link naar deze reactie
21/01/2008 @ 09:56
fempie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi,

oke, ieder zn mening maar laat ons alstublieft een beetje vriendelijk blijven, verwijten naar het hoofd goooien en proberen ons schuldig te laten voelen is echt niet zo'n goed idee hoor...

ja ik rook maar echt, ga eens naar de dokter...ik heb dat gedaan en toen hij vroeg of ik rookte heb ik met een bang ahrtje gezegd: ja, hoeveel was dan de vraag: 4à 5 per dag....oké zei die...??????ik dacht een preek te moeten aanhoren van een half uur maar nee...hij zag toen mn verbouwereerd gezicht en legde uit dat hij zijn echt rokende patienten (1pakje per dag) aanraadde om te minderen en moest het kunnen te stoppen maar dat het stoppen van roken soms meer stress meebracht dan goed was voor de baby...
ik drink niet, echt geen druppel alcohol maar daarom zou ik mensen die af en toe nog een glaasje drinken de huid niet beginne volschelden!
dus mensen, hou het een beetje hoffelijk he!!

Link naar deze reactie
29/01/2008 @ 18:24
Freaky

Online Status Bekijk profiel
Heb niet eens de moeite genomen om alles te lezen! Ik ben een van de gelukkigen die sinds ik zwanger ben, het roken verschrikkelijk vies vind, en er daarom makkelijk mee kon stoppen.
Wilde eigenlijk alleen een tip geven: meerderen in mijn omgeving roken nu die electronische sigaret, wel nicotine maar geen teer en rotzooi! (niet dat nicotine geen rotzooi is ). Haalt je verslaving dus niet weg, maar het gestink en het teer blijven weg!

Succes dames!!

Link naar deze reactie
29/02/2008 @ 21:03
farientje

hallo allemaal
ja ik rook helaas ben ben wel gelukkig een heel stuk geminderd
en ja ik vind ook stoppen is behoorlijk moeilijk.
wel vind ik voor alle meiden op dit tropic.
laat iedereen in zijn waarden bemoei je met je eigen leven advies is leuk maar afbekken brengt alleen maar stres en iritaties ook dat is niet goed voor de kleine of wel dan.
en vroeg geboorte komt ook veel voor bij stres.
meiden die gestopt zijn een dikke pluim van mij,en ook zeker voor de meiden die geminderd zijn ik vind het toch knap.

Link naar deze reactie
01/03/2008 @ 20:21

Hoi,
Ben jammer genoeg ook niet kunnen afkicken van die 'vieze, vuile sigaret'. Bij mijn laatste echo (20 weken) zei de gyn dat alles piccobello in orde was, dus probeer ik me daar wat aan recht te houden. Ben wel veel geminderd, maar heb toch dagen dat het zeer moeilijk is. Ik probeer niet boven de 5 sig per dag te gaan, maar soms is dat echt niet te doen (vooral als ik bij mensen ben die ook roken, of als ik veel werk of stress heb).
Mag ik eens vragen aan de nog-rokers onder jullie hoeveel jullie dan ongeveer per dag roken (eerlijk!)???
Een dikke proficiat aan diegene die ervan af geraakt zijn en voor de nog-rokers (zoals ik): proficiat om te minderen of er toch bewuster mee om te gaan.
Grtz Saar

Link naar deze reactie
01/03/2008 @ 20:50
farientje

tja saar
de ene dag iets meer en de andere dag iets minder maar 10 is echt het maximum.
en ik rookte anderhalve pakje per dag dus ben al aardig geminderd.
ik denk niet dat ik helemaal zou kunnen stoppen wel geprobeerd hoor maar word er een gestrest persoon door en ook dat is niet goed voor de kleine.
maar dit word mijn derde kindje en de andere twee mankeerde ook niets hoor.
geniet lekker van je zwangerschap en leef zo als je het zelf wilt toch

Link naar deze reactie
01/03/2008 @ 20:57
Marleen

Uiteindelijk moet iedereen het zelf weten. Ik heb nooit gerookt en zal ook nooit gaan roken. Mijn zoontje is echter zeer gevoelig voor rook. We hadden en rokende oppas en hij bleef last houden van oorontstekkingen. Sinds hij daar niet meer is geweest, zijn die oorontstekingen over...... Dat is voor mij meer dan genoeg bewijs om vooral niet te roken
Link naar deze reactie
01/03/2008 @ 21:14
isa

Online Status
Ik rookte ook maar sinds de dag dat ik weet dat ik zwanger ben heb ik
geen sigaret meer aangeraakt!!!
Ook omdat ik er echt helemaal geen zin in heb en het zelfs al vindt
stinken als iemand aan het roken is! Geluk gehad dus! Toch kan ik mij goed voorstellen dat het best moeilijk is voor sommige om te stoppen.
Probeer zo weinig mogelijk te roken!

Link naar deze reactie
01/03/2008 @ 21:34
farientje

tja marleen
het verschild per kind hoor
ik rook en mijn kinderen zijn nooit ziek en hebben nergens last van.
daar in tegen de kleine van mijn zusje zij rookt niet die is altijd wel ziek oorontsteking en noem het maar op, en ken er nog wel meer.
ik denk persoonlijk dat dat niet van wel of niet roken af hangt maar van het kind zelf.
maar dat is mijn mening natuurlijk.
ik zal zeker niet zeggen dat roken goed voor je is want dat is het niet,maar er aan beginnen is makkelijker dan er mee te stoppen.
en tja als je veel rookte dan is het al knap om zo veel te minderen toch.

Link naar deze reactie
01/03/2008 @ 22:08

Hallo dames,
Zwaar onderwerp hé! Awel ik zou graag de toekomstige stoppers moed willen inspreken. Zelfs ik ben gestopt met roken! Heb 7 jaar gerookt, 1tot op 't laatste zelfs 2pakjes per dag.
ik ben gestopt met roken een week voor ik stopte met de pil. Ik wou een rookvrije omgeving voor mijn kind(eren) omdat zij natuurlijk de keuze zelf niet maken. Mijn hubby is wel meegestopt, en dat heeft heel veel geholpen. Ik had nooit gedroomd dat mij dit zou lukken.
Ik heb redelijk wat stress gehad de eerste week (mijn huis was wel proper ) Toen ik na een jaar nog neit zwanger was, ben ik bijna er terug aan begonnen. Af en toe is die goesting er nog , hoewel ik sigarettenlucht een enorme stank vind. Ik leg me neer bij het feit dat ik in augustus al 3 jaar gestopt ben en dat ik simpelweg zonder kan. Ben zonder hulp van de ene op de andere dag gestopt. Eerst minderen!? Vergeet het maar, dat is een excuus om toch maar te blijven roken (ik kan het weten )
2mnd geleden werk mijn schoonma geconstateerd met longkanker (heeft altijd gerookt) het gezwel is ondertss gekrompen maar het blijven moeilijke tijden. Stoppen met roken is niet alleen goed voor je kind maar ook voor jezelf! Ik weet wel dat er ook zijn die kanker krijgen en nooit gerookt hebben, dat is cru gezegd brute pech. Maar je kinderen hebben er ook niets aan als je op je 50 stervensziek bent!

Hiermee wil ik iedereen succes wensen die WIL stoppen, chapeau, jullie denken na! En nen dikke proficiat aan iedereen die ondertussen gestopt is

Geloof me, als ik kan stoppen, kan iedereen stoppen!!!

Link naar deze reactie
02/03/2008 @ 09:14
minnie

ik zelf rook niet en ben er ook tegen vind het een stinkende zaak maar als je rookt mag je nooit als je zwanger bent van een dag op ander dag stoppen je moet afbouwen want het is zoals een drugs u baby is er ook verslaafd aan en ineens stoppen is heel slecht voor de baby je moet afbouwen en max 10 sigaretten per dag daar onder zou het veel minder kwaad kunnen nu mijn moeder die was gestopt met roken bij mijn zus die woog bij de geboorte dik 4 kilo bij mij is ze blijven doorroken en dan heb ik het niet over minder dan 10 sigaretten maar over minstens 1 pakje per dag ik woog 2kilo450 terwijl ik zelfs 14dagen te laat ben gekomen en ik kan vertellen dat ze in 81' 91' een bloedklonter heeft gehad en in 2003 is ze er aan gestorven( ze is maar 45 geworden) en volgens de artsen in het ziekenhuis is het van gecombineerd gebruik van roken en de pil en regelmatig(in het weekend) drank gebruik en laat u niet wijs maken van mij gebeurt het niet het kan iedereen gebeuren dus ik raad iedereen aan stop met roken zwanger of niet zwangeren wel afbouwen

Link naar deze reactie
24/03/2008 @ 19:08

Online Status
stoppen heel moelijk
Hallo allemaal ik ben Beele, na twee jaar proberen weer zwanger te worden zonder resultaat, ben ik nu sinds 10 dagen gestopt met roken hoop hierdoor meer kans op bevruchting te hebben .
En ben dan inmiddels gestopt als het lukt!
Het is heel zwaar, maar ik hoop op succes
Groet beele
Link naar deze reactie
24/03/2008 @ 19:09

Online Status
stoppen heel moelijk
Hallo allemaal ik ben Beele, na twee jaar proberen weer zwanger te worden zonder resultaat, ben ik nu sinds 10 dagen gestopt met roken hoop hierdoor meer kans op bevruchting te hebben .
Groet beele
Link naar deze reactie
24/03/2008 @ 19:09

Online Status
stoppen heel moelijk
Groet beele
Link naar deze reactie
25/03/2008 @ 14:52
ik

hallo allemaal

ik moet toegeven dat ik het er zeeeer moeilijk mee heb dat zwangere vrouwen roken.. ik wil naar niemand een steen werpen, want er zullen ook wel dingen zijn die ik doe tijdens mijn zwangerschap die niet zo goed zijn (bv. cola drinken, waar ik ook niet mee kan stoppen).

ik kan wel begrijpen dat het moeilijk is om er mee te stoppen.. maar als jullie het toch doen, dan toch liefst niet als ik het kan zien.
als ik een zwangere vrouw ZIE roken krijg ik de kriebels. sorry, maar zo is het nu eenmaal, ik kan er niets aan doen.

groetjes
Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 21:49
Geja

Hallo,
Mijn verhaal als verstokt rookter. In het verleden wilde ik een kindje en stopte voortijd met roken. 3 of 4 jaren ben ik van het roken afgeweest en kreeg 3 miskramen. Na de jaren rookvrij ben ik weer begonnen met roken.
Toen besloten we het jaren later toch nog een keer te proberen, een kindje krijgen. Ik bleef gewoon door roken want tja...veel vertrouwen had ik er eerlijk gezegd niet in.
Maar ik raakte zwanger en zodra ik het wist ben ik gaan minderen. De weken gingen voorbij en mijn verbazing dat alles goed ging werd met de week groter. Trots was ik op mezelf dat ik " maar " 4 a 5 sigaretten per dag rookte terwijl ik normaal 2 a 3 pakjes shag in de week rookte. Maar die trots werd al snel minder aangezien anderen me veroordeelden. Het gaf me echt een rot gevoel. Het gaf me ook heel erg het idee dat ik mezelf moest gaan verdedigen.
Achteraf klinkt het volgende misschien raar en super dom..... Ik wist nml dat ik een kindje zou krijgen maar dat ik TYGO zou krijgen had ik me nooit beseft. Na de bevalling werd ik ook misselijk als we ergens naartoe gingen waar gerookt werd. Mijn Tygo in de rook? Dat kan toch niet? Mensen vonden me direkt hypocriet. Zelf wel roken terwijl ik zwanger was en hij mocht na de bevalling niet meer in de rook. (Tja....wat zulke liefde wel niet doet met een mens). Momenteel rook ik weer steeds meer en meer maar nooit bij hem, niet in huis, niet ergens binnen. Ik ben als rookster nu ook heeeellll erg blij met een rookvrij nederland. En neem momenteel Tygo alleen nog maar mee naar verjaardagen als ik weet dat de verjaardag buiten gehouden wordt. Ben er echt extreem in, misschien overdreven maar ik kan er gewoon niet tegen, mijn kleintje in de rook.
Nu wil ik heel graag een tweede kindje en ik wil echt stoppen voordat ik weer zwanger ben. Zwanger ben ik nog niet en ik ben iedere maand terleurgesteld dat het niet raak is. Toch ben ik er ergens ook blij om, want het stoppen is helaas nog niet gelukt. En ik ben echt bang dat het me juist tijdens een zwangerschap helemaal niet lukt.
Mensen die hier de rokers aanvallen, of bang maken met horrorverhalen.....het helpt echt niets, het zorgt er alleen maar voor dat de rokende moeders in spe zich schuldiger gaan voelen. En wat doen rokers als ze zich rot voelen?
Het zou leuk zijn als de zwangere rokers elkaar hier kunnen steunen want ik denk dat iedere rokende moeder ergens graag zou willen stoppen maar het lukt vaak gewoon niet. Een heel verhaal geworden. Moest even mijn ervaring erover kwijt.
Een fijne zwangerschap.

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 11:01

hry,

Ik rook ook nog steeds, ik voel me schuldig bij elke trek maar kan het echt nie laten. Bij mij hetzelfde wat betreft hoge bloeddruk, ben al meermaaks proberen stoppen met telkens een hoge bloeddruk tot gevolg, 16/10 à 17/11, wat ook hoegenaamd niet gezond is vr de baby...Het is geen excuus om te blijven roken, maar ik wil maar zeggen dat stoppen vr mij en de baby ook niet ideaal is. Wat is het dan wel....? Ik rook nog max 8 sigs per dag. Mijn eerste kwam 9 dagen te laat, had 10 op 10 op de apgarscore, mat 51 cm en woog 3kg220 en aan de placenta was niets te zien. Opzich had ik ergers liever gewild dat het minder goed was, dat ze er iets van hadden gezegd ofzo, dan was ik misschien meer gemotiveerd om na de bevalling alsnog te stoppen, raar om te zeggen, maar het had me wellicht wel geholpen. Nu was alles prima, en dat is het nog steeds, en dat maakt dat die horrorverhalen me eigenlijk niks doen.
Ik heb overigens gelezen dat al die ernstige vroeggeboorten/ondergewichten/baby's waar iets mis mee was, bij rokende moeders, grotendeels voorkomen bij rokende moeders uit de "lagere" klasse, die zich evenwel niks aantrekken van gezonde voeding, alcoholbeperking, en andere ongezonde dingen. Samenloop van omstandigheden zeg maar. En dat is bewezen.
Wat mij betreft, ik rook dan wel maar voor de rest hou ik me volledig aan alle regels voor een zogenaamd gezonde zwangerschap.

Ik promoot roken niet, maar ik ga een roker ook zeker niet veroordelen, het is niet voor iedereen even simpel om te stoppen, aan diegenen die er toch voor gaan, wens ik veel moed en sterkte !
Aan de rokers die blijven roken (al dan niet veel minder, zoals ik), weet dat je niet alleen bent.

PS ; ik wil wel nog zeggen dat Wolf, mijn kleine eerste schat, nog nooit een sigaret gezien of geroken heeft, ik ben daar heel extreem in, wat anderen vaak niet begrijpen, aangezien ik zelf rook. Maar ik rook nu eenmaal nooit bij hem in de buurt, nooit binnen, en ook nooit in de aanwezigheid van andere kinderen, en dat wil ik zo. Noem het een soort van compensatie van wat ik hem heb aangedaan toen ie nog in mijn buik zat, toen ie ongewild toch af en toe moest meeroken.
Dit zal bij de komst van mijn tweede bengeltje zo blijven, voor altijd.

CIAOCIAO xxx

Vermoedelijke bevalling op 31/12/2008.
Al 41 weken zwanger (102.84% ver), nog 1 week te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 11:10
Daan

Hoi Dames,

Gelukkig zijn mijn man en ik gestopt vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was en nu vragen mensen me weleens houdt je dat vol na de bevalling? Denk het niet ik ben niet gestopt voor mezelf, maar voor de kleine en als ik iemand een sigaret zie roken in combinatie met een rood wijntje denk ik Dat wil ik ook haha
maar goed bij mij was het dus de combinatie alcohol en sigaretten wat het roken zo lekker maakte en ik ben wel trots op mezelf dat ik dit gedaan heb voor mijn kleintje, maar makkelijk was het niet, moest even slikken toen ik de positieve zwangerschap test in mijn handen had en mijn man zei zo nu roken we nog een laatste sigaret en dan stoppen we
Ik veroordeel niemand, want ik weet hoe het is roker te zijn, probeer het een beetje binnen de perken te houden in ieder geval en super dat de meeste van jullie zoiezo niet roken waar de kleine bij is! Dat ben ik nl ook echt niet van plan mocht ik weer beginnen haha

liefs Daantje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]