[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 25/04/2007 @ 19:29 hannello | zo te lezen zijn het vrij normale klachten. ik twijfel over je harde buiken vaak zijn het voortekenen dat je het rustig aan moet doen, zolang ze niet achter elkaar komen en niet vaker dan 3 a 4 keer per dag is het normaal, bij twijfel bellen met je vk. Veel rust nemen en veel liggen |
| 25/04/2007 @ 20:06 dutsie | Hey Weweke, Toen ik 29w zwanger was, kreeg ik ook plots veel last van harde buiken. Deze waren niet pijnlijk, maar bleven steeds meer terugkomen. Ik las overal dat harde buiken op zich geen kwaad kunnen, zolang ze niet regelmatig komen en je er niet meer dan 10 per dag hebt. Omdat ik er niet gerust in was heb ik even naar de kraamkliniek gebeld en de vroedvrouw stelde voor om even aan de monitor te komen liggen. Uit de monitor bleek duidelijk dat de harde buiken zeer regelmatig terugkwamen en ze werden dan ook aanzien als premature contracties. De gyne is toen komen checken, en gelukkig hadden deze 'harde buiken' nog geen opening gecreëerd. Met een baxter hebben ze toen alles kunnen doen stabilisteren. Sinds dien slik ik weeënremmers en heb ik een tijd platte rust moeten houden. Maar zoals je kan zien aan men banner, zit onze baby nog mooi op zen plaats. Wat je zeker kan doen is even de klok in de gaten houden en kijken hoe regelmatig de harde buiken terugkomen. En als dit regelmatig is, zou ik toch even contact opnemen met de kraamkliniek/verloskundige. Beter te snel checken dan dat je bv toch als opening zou krijgen. Groetjes, Dutsie. |
| 25/04/2007 @ 21:17 weweke ![]() | hey Bedankt voor de reactie en nuttige info. Ik zal er zeker eens op letten. Groetjes Weweke |
| 02/01/2008 @ 23:48 | harde buiken ik heb ook de laatse tijd hee erg veel ast van harde buiken. ik ben 32 weken zwanger Ik hoop dat alles goed zal gaan. Dit is mijn tweede zwangerschap. de eerste keer ben ik ingeleid. Dus ik weet niet of alles normaal is. Ik hoop dat het goed zal verlopen. Ik heb achter elkaar harde buiken. |
| 03/01/2008 @ 10:07 linaatje | Ik heb de hele dag en nacht door harde buiken,ik ben al een keer eerder opgenomen geweest met vroegtijdige weeen en ontsluiting van 2 cm.De weeen zijn nu wel gestopt maar heb echt zeker minimaal 5x harde buiken per uur of zelfs meer.Ik weet niet wat ik ermee aanmoet want soms gaan ze ook gepaard met menstruatiepijn,ik word daar zo onzeker van. |
| 03/01/2008 @ 17:47 Nes | Hoi Linaatje, Ik heb dit sinds gisteren na men bezoek bij de gyn (vaginaal onderzoek)Om de 10 minuten een harde buik, de pijn straalt dan tot in m'n rug en achterste. Zijn dit weeën?? Heb ons kindje vandaag ook nog niet gevoeld... ![]() |
| 05/01/2009 @ 10:29 Mieke | Ik heb exact hetzelfde voor en aangezien het ook mijn eerste zwangerschap is, weet ik ook niet goed of dit normaal is. Heb vorige week een ganse nacht op de verlosafdeling gelegen omdat ik om de 5 minuten harde buiken had, maar ik had gelukkig geen ontsluiting en alles is vanzelf overgegaan. Maar vannacht was het weer zover... Deze keer ben ik wel niet naar het ziekenhuis gegaan. Moet morgen wel op controle en hopelijk kan de gynaecoloog me geruststellen. Ik weet niet hoe lang ik dit kan volhouden, want ik doe ' s nachts dus geen oog dicht... |
[Reageer]

Harde buiken