< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » Harde buiken

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
Harde buiken
25/04/2007 @ 19:22
weweke

Online Status Stuur bericht
Hey hallo iedereen,

Zoals jullie kunnen zien aan men banner moet ik nog zo'n 10 weken gaan.
Men hele zwangerschap is al echt zwaar geweest (lang ziek geweest de hele dagen door, pijnlijk bekken en pijnlijke onderrug, buikje dat op springen staat, slapeloze nachten,constant druk op men plasblaas...)
De laatste dagen zijn echter heel zwaar.
Ik heb constant last van harde buiken. De hele dag door. Soms trekt het weg als ik wat ga liggen, maar zodra ik rechtsta heb ik er weer last van. Ik heb verder het gevoel dat ik op ontploffen sta, echt pijnlijke spanning in men buik. Aangezien het mijn eerste zwangerschap is weet ik echter niet of dit wel normaal is. Volgende week maandag heb ik een afspraak bij de gyn voor gewoon onderzoek en echo. Zijn die harde buiken nu normaal of niet? en wat kan je best doen om ze tegen te gaan? Ze zijn nogal pijnlijk soms. Verder voel ik de baby zeer regelmatig en heb ik het gevoel dat het daar een echte speeltuin is binnenin. Zoveel beweging en harde schoppen en tuimelingen per dag, amaaai zo'n klein ukje en toch al zo sterk.

Moet ik me zorgen maken of niet?
Of is dit gewoon en moeten we er maar door?

Groetjes Weweke

Link naar deze reactie
25/04/2007 @ 19:29
hannello

Online Status
zo te lezen zijn het vrij normale klachten.
ik twijfel over je harde buiken vaak zijn het voortekenen dat je het rustig aan moet doen, zolang ze niet achter elkaar komen en niet vaker dan 3 a 4 keer per dag is het normaal, bij twijfel bellen met je vk.

Veel rust nemen en veel liggen

Vermoedelijke bevalling op 21/05/2007.
Al 125 weken en 3 dagen zwanger (313.61% ver), nog 85 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
25/04/2007 @ 20:06
dutsie

Online Status
Hey Weweke,

Toen ik 29w zwanger was, kreeg ik ook plots veel last van harde buiken. Deze waren niet pijnlijk, maar bleven steeds meer terugkomen. Ik las overal dat harde buiken op zich geen kwaad kunnen, zolang ze niet regelmatig komen en je er niet meer dan 10 per dag hebt.
Omdat ik er niet gerust in was heb ik even naar de kraamkliniek gebeld en de vroedvrouw stelde voor om even aan de monitor te komen liggen. Uit de monitor bleek duidelijk dat de harde buiken zeer regelmatig terugkwamen en ze werden dan ook aanzien als premature contracties. De gyne is toen komen checken, en gelukkig hadden deze 'harde buiken' nog geen opening gecreëerd. Met een baxter hebben ze toen alles kunnen doen stabilisteren.
Sinds dien slik ik weeënremmers en heb ik een tijd platte rust moeten houden. Maar zoals je kan zien aan men banner, zit onze baby nog mooi op zen plaats.

Wat je zeker kan doen is even de klok in de gaten houden en kijken hoe regelmatig de harde buiken terugkomen. En als dit regelmatig is, zou ik toch even contact opnemen met de kraamkliniek/verloskundige. Beter te snel checken dan dat je bv toch als opening zou krijgen.

Groetjes, Dutsie.

Vermoedelijke bevalling op 31/05/2007.
Al 124 weken zwanger (310.04% ver), nog 84 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.
Link naar deze reactie
25/04/2007 @ 21:17
weweke

Online Status Stuur bericht
hey

Bedankt voor de reactie en nuttige info.
Ik zal er zeker eens op letten.

Groetjes Weweke

Link naar deze reactie
02/01/2008 @ 23:48

harde buiken
ik heb ook de laatse tijd hee erg veel ast van harde buiken.
ik ben 32 weken zwanger
Ik hoop dat alles goed zal gaan.
Dit is mijn tweede zwangerschap.
de eerste keer ben ik ingeleid.
Dus ik weet niet of alles normaal is.
Ik hoop dat het goed zal verlopen.

Ik heb achter elkaar harde buiken.
Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 10:07
linaatje

Online Status
Ik heb de hele dag en nacht door harde buiken,ik ben al een keer eerder opgenomen geweest met vroegtijdige weeen en ontsluiting van 2 cm.De weeen zijn nu wel gestopt maar heb echt zeker minimaal 5x harde buiken per uur of zelfs meer.Ik weet niet wat ik ermee aanmoet want soms gaan ze ook gepaard met menstruatiepijn,ik word daar zo onzeker van.
Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 17:47
Nes

Online Status
Hoi Linaatje,

Ik heb dit sinds gisteren na men bezoek bij de gyn (vaginaal onderzoek)Om de 10 minuten een harde buik, de pijn straalt dan tot in m'n rug en achterste. Zijn dit weeën??
Heb ons kindje vandaag ook nog niet gevoeld...

Link naar deze reactie
05/01/2009 @ 10:29
Mieke

Online Status
Ik heb exact hetzelfde voor en aangezien het ook mijn eerste zwangerschap is, weet ik ook niet goed of dit normaal is. Heb vorige week een ganse nacht op de verlosafdeling gelegen omdat ik om de 5 minuten harde buiken had, maar ik had gelukkig geen ontsluiting en alles is vanzelf overgegaan. Maar vannacht was het weer zover... Deze keer ben ik wel niet naar het ziekenhuis gegaan. Moet morgen wel op controle en hopelijk kan de gynaecoloog me geruststellen. Ik weet niet hoe lang ik dit kan volhouden, want ik doe ' s nachts dus geen oog dicht...

Link naar deze reactie
05/01/2009 @ 14:17
Liesje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

probeer zeker veel te rusten! Ikzelf heb sinds een drietal weken voorweeen en sinds een week ontsluiting en ook telkens wanneer ik rechtsta harde buiken.
Mijn buikje word wel terug zachter wanneer ik een kersenpitkussentje tegen leg, maar hier is naar het toilet gaan of gewoon eens aan computer zitten al een harde buik..
Indien je er blijft last van hebben, bel eens naar gynae of ga eens aan de monitor gaan liggen. Het zal een hele geruststelling zijn!

nog veel succes met de zwangerschap!
groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]