< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » wat is strippen?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
16/04/2007 @ 12:47
Kaatje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

ik ben de afgelopen dagen begonnen aan het voorbereidend werk voor de bevalling. Sinds vrijdag heb ik weeën die niet verdwijnen in bad, maar na 3x monitoring blijkt dat het enkel de verweking van de baarmoederhals is op dit ogenblik. Ik verlies ook al 3 dagen slijm met bruin bloed, dus alles wijst erop dat de bevalling stilaan op gang komt.

Nu wil ik graag weten of iemand ervaring heeft met wat extra stimulatie om het hele proces toch goed te laten doorzetten? Ik lees heel vaak over 'strippen', maar wat is dat eigenlijk?

Ik moet woensdag normaal gezien weer naar de gyne, maar ik vind dit zo nutteloos, aangezien deze kerel nauwelijks iets vertelt en ik het gevoel heb dat we dan gewoon zijn zakken zitten te vullen. Denken jullie dat het nodig is om woensdag toch nog eens op controle te gaan?

dank je voor de feedback!

Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 13:09
Marleen

Strippen kan alleen als je kindje al ingedaald is. Bij strippen maakte de verloskundige je baarmoederhals wat soepeler. Ze gaat dus met haar hand bij jouw naar binnen, maar het kan alleen als ze tegedruk krijgt van het hoofdje van de baby
Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 13:22
k'tje

Ik heb de indruk dat "strippen" typisch iets is voor in Nederland. Ik ken niemand hier (in België) die dat meegemaakt heeft.
Er bestaan verschillende verhaaltjes over wat je kan doen om alles op gang te brengen (tonic drinken (de kinine zou kunnen helpen), pikant eten, veel wandelen, hartje van een ananas eten, vrijen,...) maar eigenlijk helpt dit allemaal enkel maar als allerlaatste zetje (àls het al helpt).

Of je op consultatie gaat, kan je best zelf beslissen. Persoonlijk zou ik wél gaan, maar je kan best zelf je situatie inschatten. Als je zelf vindt dat je deze controle niet nodig hebt, moet je misschien niet gaan. Maar persoonlijk zou ik denken: die ene controle kan er toch nog wel bij. Je weet immers nooit wat er nog op de proppen kan komen, en zou je nu nog iets riskeren? Zo ver op het einde?

Maar wat je ook beslist: hééél veel succes met de bevalling!!

Groetjes
K'tje
Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 13:32

Ik had ook steeds het gevoel men gynae zen zakken te vullen. Ik moest elke vrijdag de laatste weken gelukkig ben ik bevallen op 36 weken + 4 dg op een donderdag en moest ik dus de vrijdag nadien zen zakken niet meer vullen. Hij voerde wel men KS uit dus zal al genoeg hebben verdiend

Daarbij komt dan nog dat hij steeds zei je baby weegt té weinig en als het nu moest geboren worden zal het couveuse worden ... nou ja hij werd geboren een maand té vroeg en men gynae zat er even 600 gr naast ! 2.8 kg ipv 2.2 kg.
Volgens hem lag dat aan de stuitligging want dan kunnen de gynae niet goed schatten. Ze zouden dan beter geen gewichtshatting doen hé !!

Ik vind dat we té veel naar de gynae moeten in België. je kiest dat natuurlijk zelf maar je wil dan altijd gaan voor alle zekerheid hé. Ik zou je volg controle misschien dan niet doen. Bij mij was dat iets anders hij zat steeds te verkondigen je moet zeker komen want je baby groeit niet zoals het moet zijn maar als alles normaal verloopt is het niet nodig elke week te gaan je kan je dan enkel maar zorgen maken vind ik.

Volg zwangerschap laat ik me begeleiden door men VK ( komt nu voor nazorg voor men KS ) en dan wil ik 5 echo's ofzo en geen 15 zoals nu. Die vouw praat ook eens een uurke met ons en het is veel huiselijker. Tis nog gratis ook want wordt onmiddellijk verrekend met CM in België.

Strippen ken ik niet dat is iets typisch in NL denk ik ??

Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 14:05
Nicole

Strippen is NIET het soepeler maken van de baarmoederhals!
Strippen is het loswoelen van de vliezen van de baarmoederhals.
En voorwaarde is, dat je baarmoederhals al wel verstreken moet zijn, dus al 2 cm opening moet hebben, anders kunnen ze niet bij de vliezen komen.
Hier in NL doen ze het vaak als een vrouw overtijd loopt.

groetjes Nicole
Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 19:33

Ik ben van België en ken het wel,..
bij mij hebben ze het ook gedaan op de uitgerekende datum en toevallig braken mijn vliezen, dus ons meisje is op de uitgerekende datum geboren.

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 09:46
Rebke

Ik had een goeie 1.5 cm opening op 38 weken, en de gyn had me gestript (snap nog altijd niet waarom zo snel).
En toen is het in gang geschoten, na twee dagen voorweeën , is hij geboren
Ohja, en ik ben van België
Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 10:23
Mammie-D

Online Status Stuur bericht
maar gaan ze dan echt met een hele hand naar binnen??

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 10:25
Kaatje

ik denk niet met de hele hand
allez, dat HOOP ik toch niet!!

In elk geval heel erg bedankt voor de uitleg!
Ik heb vannacht bijna niet geslapen door weeën, vooral ook in mijn rug, en vanmorgen was er ook wat rood bloed bij mijn afscheiding, dus hoop ik stiekem dat het toch eindelijk doorzet...

groetjes!

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 10:27
Rebke

Het is eigenlijk net hetzelfde als toucheren, met twee vingers voelen ze aan je baarmoederhals, alleen wrikken ze het nu wat los.
Voelt ambetant, maar niet echt pijnlijk.
Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 10:30
Mammie-D

Online Status Stuur bericht
Succes Kaatje! Ik hoop dat het bij je doorzet! Spannend hoor! Heel veel succes met je bevalling!

Rebke, ik schrok al, want iemand had hierboven neergezet dat ze dat met een hele hand doen, maar het leek me al zo barbaars

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 10:34
Rebke

Nee hoor, hihi, dat zou inderdaad barbaars zijn
Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 19:23
Mieke

Online Status
Strippen wordt in België wel gedaan hoor! Bij mij heeft de gyn gestript, 's avonds en de hele nacht weeën gehad, dan in slaap gevallen en 's ochtends waren de weeën weg. 3 dagen later alsnog ingeleid, wegens te hoge bloeddruk. Het strippen deed geen pijn, is alleen een beetje vervelend gevoel en je verliest wat bloed nadien. Ze kunnen het inderdaad pas doen als je wat opening hebt, 2cm en het KAN iets op gang brengen, maar ik geloof er niet in. Het kindje komt toch pas als het moet komen hoor!!

Veel succes!
Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 12:01

Hier ook een Belgje die gestript werd (had al 4 cm ontsluiting en lichte contracties en bovendien was ik het beu )... Ik vond het strippen zelf niet pijnlijk (ook al had ik het gevoel dat m'n gyn in m'n keel zou uitkomen hihi), maar achteraf was het wel pijnlijk. De weeën zetten niet direct door, maar toen ik de volgende dag in het ziekenhuis nogmaals gestript werd is het wel allemaal op gang gekomen

Kaatje, ik hoop dat je ondertussen je kleintje al in je armen kunt houden

Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 20:25
Kaatje

Hoi iedereen!

ik ben ondertussen bevallen van een prachtige zoon Wout!

Heel erg bedankt voor alle reacties!

xxx

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]