[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 16/04/2007 @ 13:09 Marleen | Strippen kan alleen als je kindje al ingedaald is. Bij strippen maakte de verloskundige je baarmoederhals wat soepeler. Ze gaat dus met haar hand bij jouw naar binnen, maar het kan alleen als ze tegedruk krijgt van het hoofdje van de baby |
| 16/04/2007 @ 13:22 k'tje | Ik heb de indruk dat "strippen" typisch iets is voor in Nederland. Ik ken niemand hier (in België) die dat meegemaakt heeft. Er bestaan verschillende verhaaltjes over wat je kan doen om alles op gang te brengen (tonic drinken (de kinine zou kunnen helpen), pikant eten, veel wandelen, hartje van een ananas eten, vrijen,...) maar eigenlijk helpt dit allemaal enkel maar als allerlaatste zetje (àls het al helpt). Of je op consultatie gaat, kan je best zelf beslissen. Persoonlijk zou ik wél gaan, maar je kan best zelf je situatie inschatten. Als je zelf vindt dat je deze controle niet nodig hebt, moet je misschien niet gaan. Maar persoonlijk zou ik denken: die ene controle kan er toch nog wel bij. Je weet immers nooit wat er nog op de proppen kan komen, en zou je nu nog iets riskeren? Zo ver op het einde? Maar wat je ook beslist: hééél veel succes met de bevalling!! Groetjes K'tje |
16/04/2007 @ 19:33 ![]() | Ik ben van België en ken het wel,.. bij mij hebben ze het ook gedaan op de uitgerekende datum en toevallig braken mijn vliezen, dus ons meisje is op de uitgerekende datum geboren. ![]() |
| 17/04/2007 @ 09:46 Rebke | Ik had een goeie 1.5 cm opening op 38 weken, en de gyn had me gestript (snap nog altijd niet waarom zo snel). En toen is het in gang geschoten, na twee dagen voorweeën , is hij geboren ![]() Ohja, en ik ben van België ![]() |
| 17/04/2007 @ 10:23 Mammie-D ![]() | maar gaan ze dan echt met een hele hand naar binnen?? ![]() |
| 17/04/2007 @ 10:27 Rebke | Het is eigenlijk net hetzelfde als toucheren, met twee vingers voelen ze aan je baarmoederhals, alleen wrikken ze het nu wat los. Voelt ambetant, maar niet echt pijnlijk. |
| 17/04/2007 @ 10:34 Rebke | Nee hoor, hihi, dat zou inderdaad barbaars zijn ![]() |
| 18/04/2007 @ 19:23 Mieke | Strippen wordt in België wel gedaan hoor! Bij mij heeft de gyn gestript, 's avonds en de hele nacht weeën gehad, dan in slaap gevallen en 's ochtends waren de weeën weg. 3 dagen later alsnog ingeleid, wegens te hoge bloeddruk. Het strippen deed geen pijn, is alleen een beetje vervelend gevoel en je verliest wat bloed nadien. Ze kunnen het inderdaad pas doen als je wat opening hebt, 2cm en het KAN iets op gang brengen, maar ik geloof er niet in. Het kindje komt toch pas als het moet komen hoor!! Veel succes! |
| 23/04/2007 @ 20:25 Kaatje ![]() | Hoi iedereen! ik ben ondertussen bevallen van een prachtige zoon Wout! Heel erg bedankt voor alle reacties! xxx |
[Reageer]

wat is strippen?

, is hij geboren