< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Opa/oma zijn/worden » Probleem met schoonouders

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Opa/oma zijn/worden
Probleem met schoonouders
Vandaag @ 13:01
Cathje

Online Status
Hoi Snik en Deborah,

Bedankt voor de bemoedigende woordjes, het doet deugd te lezen dat je de enige niet bent bij wie het soms sroef loopt, ik zal dus mijn inspanningen en voorbereidingen niet laten aanslepen en er met dubbele kracht weer invliegen .

Ik versta ook echt niet waarom sommige mensen zo nodig met 2 maten en 2 gewichten moeten meten...
Het is zo oneerlijk tegenover die kindjes en die arme schaapjes kunnen daar echt niet aan doen! En het ergste is, je ziet dat en kan er niets aan doen é, die machteloosheid, terwijl dat kind gekwetst wordt!
Hoe leg je aan een kind uit dat de oma zo reageert, dat is echt niet te geloven, en dan nog in zo'n geval! Kinderen beseffen dat echt wel hoor, vooral nu dat zoveel scholen ook bezig zijn omtrent zinloos geweld en dergelijke.
Hopelijk herstelt hij goed, Snik!! Ik duim voor hem!

Ik hoop echt dat het bij ons niet op die manier gebeurd. Mijn ventje is maar met 2 thuis, hij heeft een oudere zus, maar zij heeft met haar vriend nog geen kindjes (eerst carrière).

Het is dus bij ons het eerste kleinkind, dus nog echt afwachten hoe de mensen zich zullen gedragen.
Voor mijn ventje zijn grootouders was het alleszins een schok, dat eerste achterkleinkind, want de eerste reactie van de oma was "allez, dan hebben we binnen enkele maanden een blijter"... Ik was een beetje gechoqueerd hoor, nu lijken ze gelukkig al wat meer gewend aan het idee...

Enfin, we zien allemaal wel!
Groetjes!!
Cathje

Link naar deze reactie
Vandaag @ 14:37
Lunar.Fury

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Wat een gedoe allemaal weer... En over de ruggetjes van de kleinkinderen. Hebben die mensen nu echt geen schaamte??!
Het is verdomde moeilijk om te merken, dat je grootouders liever je neefjes of nichtjes zien, dan jezelf.
Of, zoals bij mij het geval was, ze zagen mijn broertje liever dan mij. Omdat ik het indringertje was, dat veel te vroeg tot stand kwam.
En dat is moeilijk te verkroppen als kind hoor.

Zelfs met mijn eigen kleine, kon mijn grootmoeder nog steken, dat ze nu al oma was geworden, voor de kleine van de zoon van haar nieuwe vriend. Dat vertelde ze even tussen neus en lippen door, toen ik en mijn lief kwamen vertellen dat ze een achterkleinkindje kreeg.
Maar dat was niet belangerijk want " Ach ja, het zal erbij horen zeker."

Ik vind het dus heel erg om te lezen, dat sommige kinderen, maar 2x per jaar naar hun grootouders gaan, omdat ze gewoon weten, dat ze toch geen aandacht of liefde krijgen.

@ Cathje, wat is een blijter?

Link naar deze reactie
Vandaag @ 15:07

Hey Lunar.fly,

Een blijter is een kindje dat veel huilt

Tja blijkbaar heb je mensen zonder een hart. Bij mij kan het er ook niet goed in dat sommige mensen hun kinderen of kleinkinderen niet even graag zien en gelijk behandelen.

En ik weet zelfs niet of het een "straf" is als we niet veel meer gaan!

Soms zeg ik ook dat ik niet meer naar de verjaardagsetentjes ga (als het iemands verjaardag is trakteren mijn schoonouders op restaurant) maar dan besef ik dat het meer pijn doet voor hun als ik wel ga want ik neem het duurste van op de kaart. En ze zijn altijd zo gierig hihi. al lust ik de helft niet dan nog zou ik het duurste nemen. Want als ze trakteren en we gaan uit eten mogen we geen voorgerecht nemen enz...

Groetjes

Deborah

Link naar deze reactie
Vandaag @ 16:30
Sabinatje

Hoi,

bah, het is me weer wat met de schoon/grootouders.

Maar geloof me, nu het nichtje van men dochter geboren (ze verschillen exact 9maand) is worden ze door men schoonouders een beetje té gelijk behandeld. Ze kregen met nieuwjaar exact dezelfde pyama, met de geboorte van nichtje kregen men schoonbroer en zijn vriendin exact hetzelfde kaartje en hetzelfde tekstje erop als ik gekregen had met de geboorte van men dochter, ze hebben exact hetzelfde gekocht op hun geboortelijst als destijds onze geboortelijst,... Het wordt dus echt wel een beetje té hoor.

Bovendien is schoonma het nieuwe jaar al huilend ingegaan (vorig jaar ook hoor), omdat ik zei dat de pyama te klein was voor men dochter. Nog voor ik kon vragen of het mogelijk was om hem in te ruilen, liep schoonma huilend naar haar kamer en sloot haar op. Dat was weer eens een fijn begin van de nieuwjaarslunch
Achja, kinderachtiger kan ze niet zijn...
Nichtje van men dochter is een paar weken oud en ze lag met nieuwjaar rustig in de maxi-cosi te slapen, ze begon stilletjes wakker te worden en opeens zei schoonma tegen men schoonzus: ONS meisje wordt wakker (echt met nadruk op ONS), ik werd woedend in schoonzus haar plaats...

Men vriend had ook even tegen zen moeder gezegd dat ik haar niet meer kan uitstaan door wat ze allemaal over mijn familie heeft gezegd en ze antwoordde: oh maar dat was zo niet bedoeld hoor.
EUH Hallo?? Zo niet bedoeld??? Ze heeft wel 10tallen smsjes gestuurd over men familie met slechte woorden erin en wel zeker 10tallen uitspraken gedaan over men familie, alleen denkt ze dat ik die nooit gehoord heb, maar ik heb ze wel gehoord!

Zo de frustratie is er weer wat af!

Grtz

Link naar deze reactie
Vandaag @ 18:16
kk

Online Status Bekijk profiel
hey sabinatje: wat je daar zegt over 'ons meisje' heb ik een jaar geleden ook meegemaakt. Mijn schoonvader zei tegen mijn zoontje: "ja jij bent mijn zoontje he". Hij keek toen mijn richting uit en zag dat ik een raar gezicht trok en zei dan: "aja het is toch ook ons zoontje he". Ik heb dan direct gezegd: " kleinzoon ja". en ben dan de kamer uitgegaan.
Ik vind het nogal lastig dat ze de ouders proberen te spelen, en dan heb ik het vooral over schoonvader hoor. Mijn schoonmoeder kan al niet de kleine oppakken ofzo, want heeft 1 verlamde arm, maar de opa doet het dan dubbel en dik hoor. Sinds de geboorte al is het zo dat als ik een pamper ga verversen dat hij vlak naast mij komt staan en pakt dan de kleertjes om die dan aantedoen, ik pak ze wel altijd over hoor. Als ik nu de kleine rechtzet (op zijn voetjes) om zo zijn onderbroekje aan te doen, dan trekt hij altijd plots zijn onderbroek naar boven. Hoeveel keer ik al niet heb moeten zeggen dat eerst zijn onderhemdje erin moet, dus moet ik terug dat broekje naar beneden doen. En keer op keer doet hij het he.
Als de kleine in zijn bedje weent (wat bijna niet voorvalt hoor), dan loopt hij naar boven, terwijl ik dat niet graag heb, want hij doet het niet op mijn manier, hij doet ook altijd direct het ligt aan, terwijl hij nog in slaap moet vallen. Bezoek mee naar zijn kamertje nemen terwijl hij slaapt heb ik ook al meegemaakt. Hij is wel een goede opa hoor, speelt er ook heel goed mee en de kleine is er zot van, maar hij probeert soms wel de papa te spelen heb ik de indruk.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]