< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » Pijnlijkste gedeelte bevalling

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
Pijnlijkste gedeelte bevalling
14/04/2007 @ 17:49
Ferkateli

Online Status Stuur bericht
Het pijnlijkste deel vond ik de weeën vlak voor de persweeën, en de eerste perswee toen ik nog niet kon persen omdat ik nog niet op de tafel lag. Voor deze weeën heb ik rondgelopen, in warmwater gezeten, op m'n knieën over een kussen gelegen...om de weeën op te vangen, en dat viel best mee. Allez ja, het deed natuurlijk pijn en ik heb best wel wat gegild ondanks dat ik me had voorgenomen dat niet te doen. Toen ik binnenkwam was er net een vrouw aan het bevallen en die riep zo hard dat ik er schrik van kreeg, kon me niet voorstellen dat ik ook zo hard zou roepen , maar wel dus!

De persweeën zelf die vond ik makkelijk op te vangen door het persen zelf. Ik was wel heel moe, maar ik ben superblij dat ik het heb kunnen volhouden, zonder epidurale. Over het niet merken dat je dichtgenaaid wordt, kan ik jammer genoeg niet helemaal meespreken: eerst moest die placenta er nog uit, en die wou niet! Na een uur trekken en duwen, en hormonen toedienen, heeft de gynae beslist dat het te gevaarlijk werd (te veel bloed verloren), en hebben ze me alsnog epidurale moeten geven om de placenta met de hand te verwijderen . Daarna hebben ze nog moeten naaien, dat duurde ook een hele poos (er bleek een dikke ader meegescheurd te zijn), maar nog wel onder epidurale. Uiteindelijk heb ik dus niets gevoeld van het naaien, maar dat waren wel de vreselijkste uren van mijn leven tot nu toe . Armen gespreid en vastgebonden, hevig trillend van de volledige epidurale verdoving nà de arbeid en het ergst van al: mijn man en 1 uur oude zoontje moeten achterlaten in de verloskamer... Ik heb er nog steeds nachtmerries van. Hoe lang het juist geduurd heeft, weet ik niet. Ferre is geboren om 8u50 en om 13u was ik terug in de verloskamer, lang genoeg dus... Gelukkig deed dat allemaal niet pijn, maar ik vond dit veel erger dan al die weeën tesamen! En door dit voorval is mijn voornemen om bij een tweede kindje thuis te bevallen ook zinloos.

Pfoe, doet deugd om mijn verhaal nog eens te kunnen vertellen

Link naar deze reactie
14/04/2007 @ 22:07
melissa

Online Status Bekijk profiel
me naweeen deden het zeerst van allemaal wat een verschrikking zeg bluhhhhh

gr

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 08:01
Danni

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Het kan ook heel gemakkelijk zijn hoor! Ik dacht om 4.15 uur 's nachts dat ik naar de wc moest, maar dat lukte niet. Mijn man dirigeerde me om 4.40 uur terug mijn bed in terwijl ik dat eigenlijk niet wilde. Ik was bang dat ik me zou ontlasten in bed Ik werd dan ook heel boos op hem toen ik in bed "plaste" (haha, dat was mijn vruchtwater dat brak) en meteen kreeg ik persweeën..... 2 persen en Beau was geboren om 4.51 uur, opgevangen door paps! 10 minuten later was de ambulance er en heb ik hevig ruzie gemaakt met de broeders omdat zij wilden dat ik op het brancard ging liggen, terwijl ik vond dat ik ook wel zelf naar de ziekenwagen kon lopen De dag erna stond ik zelf alweer het huis te dweilen.

Bij Nevaeh ben ik ingeleid op 42 weken. Toen heb ik een weeënstorm gehad met rug-, buik- en beenweeën. De beenweeën waren het pijnlijkst maar nog goed draaglijk. Toen heb ik ervaren dat de ontsluiting sneller gaat en de pijn beter is op te vangen als je op je zij ligt in foetushouding (tip van mijn gyne).

Al met al vind ik bevallen een makkie, terwijl ik een zwangerschap een ware martelgang vind (bij Nevaeh zw-vergiftiging en bij Beau bekkeninstabiliteit: nog minstens 6 maanden revalideren!)!

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 09:16
Yvette

Online Status Bekijk profiel
Huh? dus het gevoel dat je moest poepen waren weeen? en 10 minuten later al persweeen? jeetje, dat ging wel heeeeel snel, ik zou er wel een beetje ondersteboven van zijn geweest denk ik.....

Groetjes!

[Laatst gewijzigd door Yvette - 15/04/2007 @ 09:17] - Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 11:13
Emmy

jaaah fijn he Katinka, om je verhaal nog ff kwijt te kunnen, vond ik ook!

Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 11:51
Mammie-D

Ik vind het erg handig om dit allemaal te mogen lezen
Blijf maar komen hoor met die verhalen! Zo weet ik ongeveer wat ik kan verwachten!

Hebben jullie nog tips om de weeen op te vangen?? Ik ga niet naar gym of yoga of iets dergelijks.
Dus alle houdingen etc zijn welkom!

Liefs denise

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 04:57
Danni

Yvette,
inderdaad, dat is snel hè? Maar vond ik helemaal niet erg hoor! Ik moest ook wel echt bijkomen van de schrik daarna hoor (mijn man ook, die kan helemaal niet tegen bloed!) en heb het gebeuren nog vaak herbeleefd in gedachten om het te proberen te beseffen.

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 09:44
Rebke

@Yvette
Ik had ook héééél sterk het gevoel dat ik moest poepen. Om gerust te zijn had ik ervoor een lavement gevraagd, en blij dat ik dat gedaan heb! Anders had ik me niet gerust gevoeld.
Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 07:13
dushi 23

HEY DNICE

Ik kan je zeggen dat het allemaal best mee valt...
Het is natuurlijk wel pijnnlijk maar als je goed puft en je daarop concentreert en zo min mogelijk verkrampt enzo dan heb je het minste last van alles..
Mijn bevalling duurde 13 uur en ook ik heb een knip gehad en die vond ik idd heel erg pijnlijk maar dan na de bevalling de twee weken erna omdat ik niet kon zitten het trok de hele tijd...
Dat vond ik meer vervelend dan de bevalling...
Ik ben nu zelf ook weer 13 weken zwanger van de tweede dus je ziet maar haha..

groetjes en succes !!

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 07:25
dushi 23

Hallo allemaal!!

Zoals jullie zien ben ik al een hele tijd niet meer online hier geweest maar mijn bannner is heel erg oud en mijn kind is al lang geboren haha 13 - 07-2005 namelijk.
Ik wil graag een nioeuwe banner maar het lutk me helemaal niet... ik krijg namelijk geen link om op te slaan in mijn profiel???
Kan iemand mij helpen?

dank jullie wel :D

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 07:51
snuffie

Hoi,

Ik denk dat elke bevalling anders is en dat elke vrouw de pijn ook anders aanvoelt. Maar het kan zeker geen kwaad om de ervaringen van anderen te gebruiken om je zelf een beetje voor te bereiden op wat er allemaal komen kan / gaat.

Ikzelf vond het eerste gedeelte van de bevalling, de weeën, erg goed meevallen. Het deed natuurlijk wel pijn, maar je weet waarvoor je het doet he, en dat maakt het allemaal goed draaglijk.

Vanaf het breken van de vliezen (bij mij gebeurde dat op 7 cm ontsluiting) werden de weeën (ik had buik- en rugweeën) veel lastiger om weg te puffen. Ik had het moeilijker om me te ontspannen, terwijl het dat net is dat je helpt om de pijn de baas te kunnen. Ik heb 1 keer gejammerd en tegen mijn man gezegd dat ik nu wel een epidurale wilde (ook al had ik me voorgenomen om geen verdoving te vragen), maar toen de vroedvrouw kwam controleren, bleek ik op 9.5 cm ontsluiting te zitten, dus was het te laat voor verdoving (gelukkig, anders had ik het mezelf niet vergeven dat ik zo'n watje was, haha).

Toen begonnen de persweeën. Ik voelde enorme druk, maar mocht nog niet meepersen. Ik vond dit het moeilijkste gedeelte van de bevalling. Niet meepersen. Dat was echt bijna niet te doen. Ook toen ik volledige ontsluiting had, mocht ik nog niet persen omdat ons zoontje een sterrenkijkertje was en nog moest gedraaid worden... Toen ik vroeg hoe ik die persdrang moest overwinnen zei de vroedvrouw dat ik gewoon moest proberen om zo oppervlakkig mogelijk adem te halen, met korte pufjes. Dat hielp een beetje, maar het was bijna onmogelijk om vol te houden. Dat heeft drie kwartier geduurd.

Toen ik dan wel mocht meepersen, was ik zo uitgeput ( de bevalling was intussen al 22u aan de gang), dat het me niet meer lukte op eigen kracht. Pol had bovendien ook een erg groot hoofdje, dat hielp ook al niet echt. Uiteindelijk hebben twee vroedvrouwen op mijn buik liggen meeduwen en moest de gyn de vacuumpomp inschakelen om Pol te laten geboren worden. Dat was eventjes allemaal heeeeeel erg pijnlijk, maar die pijn ebde echt meteen weg toen dat kindje op mijn buik lag...

Het waren dus bij mij de laatste twee uren die echt pijnlijk waren. De rest was echt goed te dragen.

Als ik je tips mag geven om de weeën op te vangen: bij mij hielp het als ik bij het opkomen van een wee me helemaal in mezelf keerde, rustig bleef ademen met lange halen, en mezelf focuste op het strand waar we tijdens onze huwelijksreis zaten te kijken naar de op de rotsen slaande golven...

Tijdens de persweeën en de uitdrijving dacht ik aan niks meer, ik wilde alleen maar dat het snel voorbij zou zijn , maar dat zal iedereen op dat moment wel denken, niet?

Groetjes en veel succes!

Snuffie

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 13:37
Mojo

Het moeilijkste deel van de bevalling vond ik het hebben van persweeen en nog niet mogen meepersen. Dat is gewoon...elke vezel in je lijf roept duwen maar dan moet je dat wegzuchten wat naar je idee (enfin, mijn idee toch) gewoon niet lukt (achteraf is dat dan wel gelukt maar op het moment voelt het waardeloos haha). Of het 't meest 'pijnlijk' is weet ik eigenlijk niet, maar ik vond zeker 't meest vervelende stuk ja.

Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 19:17
dushi 23

jeeeey gelukt haha

Link naar deze reactie
08/11/2007 @ 09:31
Inne

test

Link naar deze reactie
08/11/2007 @ 11:46
petitje

ik ben ingeleid omdat ik geen weeen kreeg. Ze hebben een tabletje opgestoken dat de weeen op gang moest brengen, 5u later echter nog geen resultaat, ze zouden t volgende dag opnieuw proberen, blijf nog ff aan de monitor zeiden ze ( er was dus geen wee te zien) dan mag je zo gaan. Toen ineens mijn water brak ( ik had wel al de hele tijd t gevoel dat ik moest plassen ma kon dus niet weg door die monitor).
Binnen no time had ik hevige weeen. Heb zekers een uur op t toilet gezeten omdat ik dacht dat ik moest maar ik moest niet, dat vond ik het meest vervelende. Mijn weeen voelde aan als krampen in mijn hele lichaam en ik wist niet hoe me te houden erbij. Ik had toen mijn water brak 4cm opening en dacht alleen maar dat deze weeen nog 6uur ofzo zouden duren en t nog veel erger werd, daar heb ik me enorm in opgejaagd. Had nadat mijn waterbrak al epi gevraagd, zodat er al bloed genomen kon worden voor de testen enzo..
om iets voor half 2 is mijn water gebroken, na smeken zijn ze me om 14.30 komen halen voor de epi ( moest naar t ok ervoor)
ik voelde nog steeds die vreselijke krampen en toen zei ik tegen de vroedvrouw ik voel t hoofdje, die zei dat kan niet hoor, de anesthesist zei moet ik nu die epi zetten of niet... de vroedvrouw twijfelde om nog ff de ontsluiting te controleren maar kijkend naar mijn smekende oogjes zei ze zet ma. Gelijk daarna checken en had ikdus volledige ontsluiting en zag ze t hoofdje al. Daar was ze van geschrokken. De epi werd gelijk weer uitgezet, maar ik was wel helemaal gekalmeerd, raar eigenlijk.
Was bij t persen toch een beetje verdoofd geraakt dus deed gene zeer, duurde ook heel kort 10min.
Ik vond dus dat de bevalling geen pijn deed maar gewoon ongemakkellijk.

Link naar deze reactie
08/11/2007 @ 13:57
kissie

hoi hoi
ik ben er mee eens dat iedere bv anders is en anders aan voelt ik merkte het verschil tussen mijn kinderen al
maar ik vond bij beide de weeen opvangen het moeilijkste en ligt er aan hoelang je ze moet opvangen voor dat je mag persen met persweeen
maar ja de bv zelf vond ik mee vallen beide keren waren ze er binnen 5min en ja het doet even pijn maar ik kreeg een adrealine kik of zo mijn kindje komt nu even doorzetten ik heb ze zo vast en dat hield ik in mijn hoofd en ik heb ook met volle kracht geperst ondanks dat het erg pijn deed maar ook weer prettig om te doen alleen akkelig omdat het aan voelt alsof je je moet poepen maar verders ik zou wel graag weer een derde willen kijken totaal niet op tegen de bv maar ik denk dat het eraan ligt hoe je bv er voor waren en wat je om je heen hoort laat je niet gek maken en ga positief er in

groetjes kissie

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]