< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger?? » onterechte vraag of ik zwanger ben

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger??
onterechte vraag of ik zwanger ben
05/04/2007 @ 12:58
doortje79

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo Allemaal,

Mijn man en ik zijn nu een tijdje aan het proberen zwanger te raken, maar dit is nog niet gelukt. Maar ik ben de moed (nog) niet verloren, het komt als de tijd daar is.
Nu ben ik niet het type slanke fotomodel, maar ook niet heel zwaarlijvig, ik ben van het appelvormige type dus ronde borsten en buik, slanke benen. Nu krijg ik regelmatig de vraag of ik soms zwanger ben. Ik vind dit zo genant! Ik wordt er zo door overrompeld, schaam me en wordt er verdrietig van. Dit terwijl eigenlijk die ander zich rot zou moeten schamen. Wie heeft dit ook wel eens gehad en wat zei je toen?

Liefs Doortje

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 13:08
loodje

eigenlijk heel brutaal van mensen dat ze dat durven te vragen. ik heb dat nooitgehad, wel vroeg iemand me het eens en ik vroeg meteen terug, hoezo benik soms dik geworden, maar nee dat was omdat ik zo straalde (?) nou dat was echt van iets anders hoor, want toen was ik er helemaal niet mee bezig.

Ik weet ook niet hoe je zou moeten reageren, vind het zo brutaal, net als dat je getrouwd bent en mensen ineens gaan vragen of je al zwanger bent

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 13:14
Protteken

Online Status Stuur bericht
Beste Doortje,

Mss vragen de mensen dat niet omdat je niet een magere spriet bent, maar omdat ze weten dat je aan het proberen bent. En is het gewoon uit nieuwsgierigheid.

En anders, als het je echt zo nijg stoort, probeer iets te vermageren. Heb dat ook gedaan en ben voor mijn zwangerschap (nu bijna 3 weken) nog meer dan 4 kilo afgevallen.

Hopelijk heb ik je een beetje geholpen.

Greatz,
Protteken
Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 13:28
doortje79

Bedankt voor jullie reacties! Misschien moet ik inderdaad eens vragen hoe ze dat bedoelen Loodje, ik zou het best leuk vinden als mensen dan zeggen dat ik zo straal. Het komt natuurlijk ook wel doordat mijn ronde buik/borsten een onzeker onderwerp voor mij is.
Afvallen schiet ook niet echt op Protteken, ik ben net 3 kilo kwijt en vandaag werd het weer aan me gevraagd. Bovendien vind ik evengoed dat ik niet hoef te veranderen in gewicht, maar dat mensen wat voorzichtiger moeten zijn met wat ze vragen. Voor hetzelfde geldt wil het zwanger worden echt niet lukken en is het een heel pijnlijk onderwerp en heeft het niks met je gewicht te maken.

Stiekem vind ik het natuurlijk ook zo vervelend omdat ik juist graag wel zwanger zou willen zijn... (maar wil dit ook niet zomaar zeggen tegen iedereen)

Volgende week moet ik ongesteld worden, of eigenlijk liever niet. Misschien kan ik dan gewoon eens zeggen JA ik ben zwanger, als het wordt gevraagd. Lijkt me een heerlijk gevoel!

Doortje

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 13:46
loodje

ik hoop het ook voor je doortje

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 14:43
Lisette

Hoi Doortje,

Mensen snappen volgens mij soms echt niet hoe pijnlijk die vragen kan zijn. Ik ben zelf niet super dik, maar heb wel een klein buikje de laatste tijd. Dus ik zit niet helemaal in jouw situatie. Maar sinds ik in juli getrouwd ben krijg ik ook steeds die vraag naar mijn hoofd geslingerd. En we zijn dus ookal sinds juli bezig, maar ik wil ook niet dat iedereen dat weet. Je wil niets liever en dan die vragen dan denk je oh je weet niet half hoe erg dit me raakt als je dat vraagt. Wat zijn mensen soms lomp en ze hebben het niet eens door. Elke maand zit je weer in verdriet als je wederom ongesteld bent en dan komen ze weer met hun "goedbedoelde" vragen. Het gaat ze geen reet aan dat is iets tussen mij en mijn man en als ik het je wil vertellen doe ik dat zelf wel. Ja toch? Dus ik snap je heel goed hoor. En ik hoop enorm dat je binnenkort gewoon keihard ja mag gillen we zijn zwanger!!! Dat is dan het mooiste gevoel wat er is. Ik was vorige maand zwanger en het voelde geweldig het eindelijk ook te kunnen zeggen. Helaas een week later was ik het kindje al weer kwijt, maar dat gevoel was super. Sterkte meid en hou de moed erin. Laat ze maar lekker kletsen met zijn alle. Wij zijn er altijd om je er doorheen te helpen.

Groetjes
Lisette

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 15:17
doortje79

Bedankt voor je lieve berichtje Lisette!
Mensen weten inderdaad niet wat ze eigenlijk teweeg brengen als ze dat vragen... Ik denk dat als het mij nog eens wordt gevraagd ik dit gewoon zo zeg!

Wat sneu dat je vorige maand maar 1 week hebt mogen genieten van het bijzondere gevoel zwanger te zijn. Ik hoop dat het snel weer lukt en dat je zwangerschap dan goed verloopt!!!

Ik ben zelf nog niet eerder zwanger geweest. We zijn vorig jaar mei getrouwd en sinds augustus proberen we zwanger te worden, we hebben ongeveer 3 maanden 'pauze' gehad omdat ik medicijnen moest gebruiken, waarbij ik beter niet zwanger kon worden. Nu sinds deze maand weer begonnen. Het geeft me aan de ene kant een heel speciaal gevoel... Het zou nu kunnen zijn dat ik met z'n tweetjes ben! Maar het kan natuurlijk net zo goed niet zo zijn.... Ik voel me nog niet echt anders iniedergeval. Ik moet nu nog een weekje wachten voor mijn NOD!! Dus spannend!

Doortje

Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 14:32
Lisette

Hoi Doortje,

Heel goed hoor. Zeg dat maar. Het gaat ze toch geen bal aan. Je moet in alle rust met je ventje daaraan kunnen werken. Ik ben zelf sinds juli bezig (toen zijn wij getrouwd). Ja het is vreselijk om na 1 heerlijke week je kindje al weer in te moeten leveren. Je bent al zo gewend aan dat super gevoel alsof je de wereld aan kan. En als die wereld dan onder je voeten vandaan brokkeld is dat echt vreselijk. Maar ja ik weet nu hoe geweldig het echt is. En ik ga er nu 2x zoveel voor. En ik hoop van harte dat voor jou die tijd ook heel snel komt. Want echt het is het mooiste gevoel dat er is. Dus ik voor je dat het raak is. Nog een paar daagjes en dan weet je weer wat meer.

Liefs
Lisette

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]