< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » ongeintresseerde man

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
ongeintresseerde man
05/04/2007 @ 11:51
amerasu

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey,

moeilijk om een onderwerp over je man te beginnen
zal mijn best doen om het zo duidelijk mogelijk over te brengen. het komt er eigenlijk allemaal op neer dat k vind dat mijn totaal geen intresse in mijn zwangerschap heeft. vanaf de moment dat ik zwanger ben heb ik maar twee keer intresse gezien.
hij praat er niet over , en is er ook totaal niet mee bezig.
maar als ik er met hem over praat dan lost het niks op.
voel me hierdoor soms heel alleen. zijn er nog mensen die dit meemaken??

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 12:29
Marijke

Hier hetzelfde hoor.
De mijne wil zelfs niet bij de bevalling zijn...schrik dat hij er niet tegen gaat kunnen of zo (weet ik het).
Ik kan het wel begrijpen dat je niet tegen zo'n dingen tegen kan, maar ze moeten daar toch niet op staan loeren en al, als die gewoon aan het hoofdeinde van dat bed staat dan ziet ie toch niks.
Maar ja, niks aan te doen, ik ben alleen heel hard teleurgesteld, maar dat heeft hij natuurlijk niet door.

[Laatst gewijzigd door Marijke - 05/04/2007 @ 12:40] - Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 12:54
W!zzy'82

amai meiden, pfff, wat erg voor jullie
ik kan er niet over meespreken maar vind het ontzettend onrespectvol, al wijs ik niemand de vinger, ieder gezin is anders met andere gewoontes

Toy toy

xxx
Wizzy

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 13:01
caroline

Online Status Stuur bericht
Hey

Ik heb mijn zwangerschap ook vnl alleen beleefd.
Hier had manlief wel een 'excuus': er moesten nog veel verbouwingen gebeuren. Maar toch.

Ik ben, zoals zovelen, erg misselijk geweest. Nooit een reactie, zat daar altijd maar alleen te kotsen. Tot mijn moeder hem gevraagd heeft (ze wist van niets): "Je houdt dan toch haar hoofd vast?". Met het schaamrood op de wangen moest hij bekennen van niet, was wel koddig. De volgende acht maanden is hij wel altijd mijn hoofd komen vasthouden. En mee staan kokhalzen .
Maar eens over mijn buikje wrijven, eens praten over mijn twijfels, die dingen, deed hij alleen na heel lang aandringen. Hij geeft dat nu wel toe en heeft daar ook wel wat spijt van. Jammer genoeg krijgt hij geen tweede kans .

Je kan er niets aan doen hoor. En je er druk om maken heeft geen zin. Als hij het niet verstaat na tien keer zagen, gaat hij het nooit verstaan.

[Laatst gewijzigd door caroline - 05/04/2007 @ 13:01] - Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 13:43
Wen370

hallo,

@marijke, wat je zegt klopt helemaal van de bevalling, als ze aan het hoofdeinde staan zien ze neit veel hoor.
ik heb helemaal dat probleem niet met mijn man, maar tijdens mijn bevalling dan duwde mijn man mee mijn kin op mijn borst en ik zei steeds dat die echt goed mocht doordrukken (kon ik harder van presen denk ik) dus heeft hij eigenlijk heel te tijd ana mijn hoofd staan drukken en nu zegt hij dit soms ... ik moest ik daar maar staan drukken dat ik niet zo heel veel heb kunnen zien zenne, wat hij soms wel spijtig vind.
ik hoop dat je toch nog wat veradnering kan brengen in de reactie van je man hoor! belangrijk is praten he.
veel succes
wen

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 14:13
roes

Online Status
Hoi,
Marijke: jeetje wat lastig zeg! Ik zou wel proberen met hem te praten, de vrouw moet dan wel bevallen maar de vrouw moet dat toch niet alleen doen he, de man is ook nodig daar voor alle steun toch!
Ik hoop dat jullie eruit komen!

Ik ben blij dit probleem niet te hebben, in tegendeel zelfs!

Succes liefs Roes

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 15:03
ellenvt

Hallo Amerasu en Marijke

Ik kan geloven dat dit vrij lastig is. Mijn man toonde in het begin ook wat minder enthousiasme maar hoe verder in de zwangerschap hoe meer hij smelt.
Trek het je niet te veel aan en geniet maar van jouw kleintje.
groetjes Ellen

[Laatst gewijzigd door ellenvt - 05/04/2007 @ 15:04] - Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 15:06
MIRJAM

ik kan hier niet over mee praten, heb een super lieve man maar.... Ik weet wel dat het voor mannen heel moeilijk is te begrijpen wat jij voelt. Jij voelt je zwanger bent misselijk moe en noem maar op niet je man. voor mannen ligt het heel anderspas wanneer je buik begint te groeien wanneer ze beginnen te trappelen in je buik word het oor de man pas echt duidelijk IK WORD VADER!!!
En dan nog voelen hun het kindje niet in de buik terwijl jij het elke dag wel voelt. Dit is wat mijn man hier over zegt. En wees gerust als het kindje er is zullen ze spijt hebben.

Groetjes

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 15:15
amerasu

het is niet dat ik geen lieve man heb hoor, het is alleen op dit vlak dat hij er niet is voor mij, terwijl we er toch samen voor gegaan zijn. dank je voor alle steun, hoop inderdaad dat gaat veranderen als hij de baby langs buiten begint te voelen.
hij heeft ook geen geduld om met zijn hand op mijn buik te liggen wachten tot hij iets voelt.
wat wel spijtig is, want het is altijd iets speciaals.
ach hij zegt dat het veranderd als de baby geboren wordt, laat ons maar hopen dat dat waar is , anders ga ik me nog slechter voelen dan.
en ook ga ik zeker vanaf nu alleen maar genieten van mijn kindje dat in mij groeit en mij van de rest niks meer aantrekken, de zwangerschap zal sneller gedaan zijn dan je denkt.
ben al over de helft...is supersnel gegaan.
dank je

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 15:57
Laura

Tja, sommige mannen reageren nou eenmaal anders. Mijn vriend is er zeker blij mee maar niet echt geinteresseerd. Als iemand aan hem vraagt wat ie er van vind dan kan ie er niet echt een antwoord op geven.
En echt tactisch is ie ook niet. Bijv. Jeetje wat krijg je dikke tieten, ohh wat krijg je een pens. Hij bedoelt het gelukkig niet zo lullig als dat het zijn mond uit komt. Nu had ik van het weekend een rompertje gekocht met de allerliefst papa erop. Hij pakt het uit, kijkt er na en legt het in de kast. Weinig reactie dus.
Maar hij smeert wel elke avond mijn buik in met Zwitsal mama zalf.
Toen hij het hartje hoorde vond ie het ook geweldig al zal hij het er verders niet meer over hebben. Ik maak me er niet zo druk om en geniet voor twee. Het zal straks wel anders zijn als de baby er is denk ik dan maar.

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 16:08
Marijke

Voor de rest is mijn man wel attent en blij met de zwangerschap en als ik ongerust ben omdat ik de baby nog niet gevoeld heb dan zal hij me wel geruststellen en hij probeert wel zoveel mogelijk te helpen met vanalles, maar echt vragen of het gaat en zo dat doet ie dan wel niet. Ik hoop dat het beter gaat gaan als hij de baby ook kan voelen bewegen...(nu voel ik em zelf nog niet veel dus ik denk dat het nog wel ff gaat duren)

Ik denk dat hij eerder problemen heeft met het feit da ik daar ga liggen afzien zonder dat hij kan helpen en om dan nog maar te zwijgen over bloed en ziekenhuisomgevingen en al...
Ik weet op voorhand dat hij er problemen mee gaat hebben, maar ik vind toch wel dat hij het op zijn minste moet proberen.
Ik zal wel zorgen dat mijn moeder ter vervanging kan inspringen als het echt niet gaat, maar zo maar zeggen dat hij er niet wil bijzijn zonder eerst geprobeerd te hebben vind ik echt niet kunnen.

[Laatst gewijzigd door Marijke - 05/04/2007 @ 16:11] - Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 01:02

Hoi,

ik heb niet alles gelezen, dus ik herhaal hier misschien (ons beebje heeft graag onze aandacht.. hihi), maar ik herken je verhaal: mijn vriend was niet eens "blij" toen we positief testten, ook al hadden we heel bewust gekozen hiervoor.. hij kreeg opeens een enorm verantwoordelijkheidsgevoel, was bang dat iets zou mislopen of wat we ons kleintje aandoen door hem op deze harde wereld te zetten. Verder had hij de hele zwangerschap lang angst om aan m'n buik te komen (heeft wel eens kort gevoeld, na mijn aandringen, maar kreeg er de kriebels van). Hij was ook extreem bang voor de bevalling, zou niet mee durven, was bang om flauw te vallen, enz. Sommige dingen begreep hij en dan was hij bezorgd, bij andere dacht hij niet na (zoals dat ik gewoon bleef naar de supermarkt gaan en de zware dingen dragen.. maar ik zorgde wel voor mezelf). Ik keek uit naar echo's, hij was er bang voor (maar genoot er wel van) en vond het wel veel geld voor wat het was.. Hij heeft nooit met een wc-rolletje naar het hartje geluisterd.. was er ook bang voor.

Het is natuurlijk ook waar dat zij niets voelen en 't voor de papa's pas begint bij de geboorte zelf.. is voor ons onbegrijpelijk maar voor hen heel normaal.

En uiteindelijk.. vroeg hij me de laatste maand elke dag of alles ok was, of ik nog geen weeën had, enz. En is hij de hele tijd bij de bevalling gebleven (ik had wel min of meer geëist dat hij erbij zou zijn, ik zei ook dat hij maar aan m'n hoofd moest blijven zitten en niet kijken), heeft me veel moed ingesproken en.. is toen de baby eruit kwam zelfs gaan kijken en filmen (wou ik niet echt, maar achteraf ben ik blij dat ik 't zo nog eens kon meemaken en zien). En ik heb al meer gehoord dat de vooraf zenuwachtige en angstige papa's (vaak verstopt door "ongeïnteresseerdheid") tijdens de bevalling het minst problemen hebben!

Veel succes,
Bianca

Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 04:50
amerasu

hey bianca,
wat fijn dat het bij jou zo gelopen is, op het einde dan toch vooral de eerste maanden wat minder.
nu hopen dat het bij mijn ventje ook zal omslagen.
dank je voor de steun.

Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 04:55

O ja, om je volledig gerust te stellen: mijn vriend is een superpapa, vindt het heerlijk om met Matthias bezig te zijn, helpt me elke dag met het badje, verschonen, enz.. 't Zou leuker zijn als hij ook tijdens de zwangerschap al die interesse zou gehad hebben, maar ja.. een man is een man hé..

Ik zie dat je ondertussen al voorbij halfweg bent: over 20 weken zal je 100%zeker een totaal andere man leren kennen!!

Groetjes,
Bianca

Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 08:14
Marijke

Hopelijk gaat het hier ook zo verder gaan als bij jou.
Ik ga hem toch ook dwingen om bij de bevalling te zijn hoor.
Maar je verhaal geeft me alleszins al goeie hoop.

Veel groetjes

Marijke

Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 08:57
ptibou

Hallo,

Het zal mischien wel later komen!Mijn vriend had ook geen begrip voor onze eerst zwangerschap samen.Hij vond mij vervelend,we konden niks meer samen doen,ik was altijd aan het kotsen of altijd moe, zonder te praten van de baby blues!Ik dacht dat we uit elkaar gingen gaan. Maar toen de klein een paar maanden oud was is er iets gebeurt, hij was ineens een geweldig vader geworden, wij hebben dan voor onze relatie gevochten en nu is het super.Hij zet zijn hand al op mijn buik, zorg voor alles als ik ziek ben, geweldig!
De mannen hebben in het algemeen meer tijd nodig voor alles te begrijpen.
Je moet niet wachten dat hij zelf ondervind dat hij ongelijk heeft, je moet het meteen zeggen!!!
xxx
Ptibou

Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 10:12

Ach mannen eh! Hier hetzelfde hoor! Niks intresse in zijn ongeboren kind , heb zelfs alles zelf moeten regelen, in orde maken buiten de kinderkamer(dat kon niet anders). Pffff heb het hem gisterenavond nog eens goed gezegd en hem duidelijk gemaakt dat als hij niet veranderd dat hij beter terug vrijgezel word want een man die geen intresse toont in zijn kinderen hoef ik niet! Ik ben daar heel erg hard in miss maar soms moet je het hun is goed laten voelen wat je denkt, dat brengt dikwijls verandering in de situatie ze! Gewoon hun laten doen NEEN DANK JE ik laat me niet doen en de uitspraak van het zijn mannen OK MISS WEL maar een man mag zijn gevoelens ook naar zijn kinderen toe uiten en intresse tonen en als dat niet kan sorry dan scheeld er echt iets aan hun! Dus meiden gewoon je mond is opentrekken. Ik kan lang monken ze, hij was niet goedgezind en ben gaan slapen zonder iets te zeggen. Geeft hem stuff tot nadenken. Ben is benieuwd als hij sebiet thuiskomt. Doet hij of er niks gebeurd is dan ga ik lekker bij een vriendin zitten tot vanavond met mijn dochter.
Ik tolereer zijn onintresse niet meer sorry!

Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 10:17

Hopelijk kom ik nu niet te b*tcherig over maar er zijn nog al eens problemen geweest en door men aanpak werd mijn vriend gans anders en was hij tot besef gekomen van dat hij verkeerd was. Zijn eigen moeder wijst hem dikwijls op zijn fouten omdat ze vindt dat hij wel eens meer mag intresse tonen zoals bij zijn eerste kind. Het nieuwe is er miss af maar toch eh!
Hopelijk draaien ze bij onze venten want das niet leuk eh!
De opstartster verdedigd hier ook continue haar man van hij is lief en dit en dat. Sorry geen intreses tonen vind ik niet bepaald lief hoor! Tzal wel ne goeie vriend/ man zijn net zoals diene van mij maar naar de zwangerschap toe zijn ze gewoon wat minder attent en lief!
Diene van mij is echt ne goeie vent ze, hij kookt , kuist, doet alles wat ik hem vraag. Echt ne nieuwe man, al men vriendinnnen benijden me hierom maar hij uit zich keislecht en dat ergert me enorm.
Allé tkan zijn dat wij door onze hormonen gewoon veeleisender zijn geworden hehehehehehehe
We zien wel, ik heb het hem gisteren duidelijk gemaakt dus we zien wel of hij rekening houdt met mijn gevoelens.
Hou jullie op de hoogte!

Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 08:23
amerasu

goed nieuws, gisteren is mijn zus uit engeland aangekomen met mijn 1maand oude nichtje, (de eerste keer dat ik haar zag) en mijn man is er ook de peter van. dus hij kwam thuis van het werk en direct met mijn nichtje in zijn armen de papa kreeg haar bijna niet meer terug en savonds was hij maar bezig over dat het toch zo'n mooi kindje is, en superschattig.
en hij begon spontaan over die van ons te praten.
nu afwachten of het iets eenmalig is of dat hij hierdoor toch veranderd is.
en inderdaad ik heb een superschattig nichtje
nu is hij gaan werken, wie weet hoe hij vanavond is

Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 08:24
amerasu

peggy hoe is het gisteren nog geweest???

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]