< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger?? » Medische molen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger??
Medische molen
05/04/2007 @ 08:37
Gorgi

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dag allemaal,
Ik ben vanaf juli 2005 bezig om spontaan zwanger te worden. Maar tot nu toe is dat niet gelukt. Begin 2007 stelde een vriendin voor om naar de dokter te gaan. Dat wilde ik niet, omdat ik bang was om negatieve geluiden te horen. Tevens wilde ik niet geloven dat het bij mij niet op een natuurlijke manier kon. Maar ja, zo gezegd, zo gedaan. Ik heb een afpraak gemaakt met de dokter en dat was een prettig gesprek. Hij gaf mij een verwijskaart voor de gynaecoloog en begin maart had ik een afspraak bij de gynaecoloog.
Mijn vriend was in het begin niet echt happy met dit besluit, maar nu begrijp hij het. Zijn sperma is gecontroleerd en het was niet optimaal, maar ook niet slecht.
Ik moest bloed prikken en mijn bloed was in orde. Afgelopen maandag had ik een samenlevingstest. Dat was spannend, want ik had zoveel verhalen gelezen. De ene vrouw had wel pijn en de ander niet. Mijn vriend is meegegaan en dat was prettig. De test ging erg snel en de uitslag was in orde. Mijn slijm was goed en de zaadcellen waren erg beweeglijk. De gynaecoloog deed ook een echo-onderzoek en dat was ook in orde. Het was leuk om te zien hoe de eileiders eruit zien en het eitje.
Van de gynaecoloog kregen we te horen dat we die avond en de dag erna moesten klussen.
Als ik niet zwanger ben in deze periode, krijg ik een baarmoederonderzoek.

Gister heb ik een ovulatietest gebruikt en die was negatief. Vandaag was mijn temperatuur hoger dan de dagen ervoor. Dus of ik heb mijn ei-sprong al gehad (na de ei-sprong gaat de temp toch omhooh?) of ik moet het nog krijgen? Vandaag zal ik nog 1 keer de ovulatietest gebruiken. Volgens mijn banner zou ik vandaag moeten klussen....

Wie herkent zichzelf in dit verhaal? Moet ik me zorgen maken?

Groetjes,
Gorgi
Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 10:44
Esther en K3

Hey meid,

Het is een knap heftig verhaal, ik zou niet graag in jouw schoenen staan en ik bewonder het enorm dat jij en je ventje het zo volhouden! Petje af en ik duim voor jullie!!

Maar als je herkenning wil van mensen die echt begrijpen wat je bedoelt, kun je beter een topicje plaatsen bij 'moeilijk zwanger raken'; zoals je begrijpt zitten daar een heeeeeeeeeeleboel wannabe-mama's bij wie het niet zo makkelijk gaat.. Daar kun je op meer begrip rekenen dan bij mensen zoals ik, bij wie het nogal aan komt waaien.. Meid ik duim voor je!

Liefs Esther
Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 15:48
Gorgi

Hoi Esther,

Dank je wel voor je woorden. Ik heb op die site ook gekeken. Ik stap natuurlijk net in die medische molen en dacht: misschien zijn er ook vrouwen die net begonnen zijn.
Trouwens, gister was mijn test ook negatief. Maandag vertelde de gynaecoloog dat ik 1 van deze dagen een ei-sprong zou hebben. Op de echo was dat te zien. Ik hoop dat het dinsdag is gebeurd, want ik heb zondag en dinsdag geklust...Nu afwachten en dat is zo vervelend....

Groet,
Gorgi
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]