[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 04/04/2007 @ 10:38 MAMA | hallo, ik wou even weten van de mama's die zijn thuis bevallen of poliklinisch hoe snel jullie na de bevalling weer zoals anders op de been waren? ik zou binnen een goeie 3 weken thuis mogen bevallen en natuurlijk zal ik een paar daagjes zo veel mogelijk in de zetel rusten. heb nog kinderen rond lopen dus denk ik dat ik toch wel vrij snel terug op de been ga zijn en mijn dagelijkse dingen zal doen zoals anders. van mijn vorige bevallingen ben ik gewoon 5 dagen in het zieknhuis gebleven, na 2 dagen al enorm verveeld te zijn een paar wandelingen door de gang gemaakt enzo... de eerste dagen was ik wel wat draaierig als ik opstond maar verder had ik niets. hoe snel waren jullie weer bezig? bedankt en hopelijk kan ik thuisbevallen mama |
| 04/04/2007 @ 12:45 mama | Hai hai... Ikzelf heb 2 kinderen en na de eerste heb ik inderdaad vrij veel gerust in de eerste paar dagen. Na een paar daagjes ben ik rustig aan begonnen met inderdaad lichte huishoudelijke werkjes. Voordat ik echt weer de oude was heeft toch echt wel weken geduurd hoor! Nu bij de tweede (8weken geleden) heb ik eigenlijk helemaal niet gerust! Mijn zogenaamde kraamtijd vond ik maar onzin haha.. Na een ontzettend zware zwangerschap was ik en met name mijn lichaam gewoon echt vreselijk opgelucht dat het voorbij was zeg maar.... Ik moest helaas in het ziekenhuis bevallen en ook nog een nachtje blijven omdat mn dochtertje controle nodig had.. Vreselijk vond ik dat, ik voelde me goed maar mocht die nacht niet eens alleen naar het toilet! De dag daarop mochten we naar huis en vanaf dat moment heb ik eigenlijk gewoon de draad weer opgepakt. Het huishouden, de kids, het bezoek ontvangen, alles deed ik gewoon zelf weer. De kraamverzorgende heb ik na een paar dagen ook bedankt en weggestuurd, ze had toch niets te doen. Enne niks 's middags rusten hoor! Alleen 's avonds tegen 21.00 ging ik toch wel naar bed, anders kon ik het toch niet volhouden.. Zo zie je maar hoe verschillend het kan zijn he! ![]() Groetjes |
| 06/04/2007 @ 07:05 karen | Ik ben 5 keer thuisbevallen en de laatste keer, bevallen om 17.20u en s'avonds om 20u de rest van de kids in bed gaan stoppen, s'morgens ook opgestaan, iedereen aangekleed en samen ontbeten ...en dat was niet omdat mijn man dat niet zou kunnen of doen...maar gewoon...Ik had een erg zware bevalling maar ben steeds gewoon geweest om de touwtjes in handen te houden(nemen )...Het ligt er gewoon aan wat je gewoon bent, ben ook tot op het laatste blijven doorwerken(werk nu ook nog steeds full time met 5 kids). Iedereen is anders en je kan ook nooit voorspellen hoe je lichaam reageert op een bevalling... |
[Reageer]

thuisbevallen

Het punt is, een zwangerschap én zeker een bevalling is een ingrijpend iets voor ons lichaam. We weten allemaal dat het minstens een jaar duurt vooraleer ons lichaam eigenlijk weer helemaal klaar is voor een nieuwe zwangerschap. In praktijk gebeurd dit dikwijls niet, waar ikzelf van kan meespreken. Wanneer de baby 8 maanden oud is snakt het lichaam precies opnieuw naar een baby en dat lukt meestal ook, maar zo heb ik er al 2 verloren.
hebt en wanneer je je goed genoeg voelt dat je niet denkt aan rusten, gewoon omdat je je daar te goed voor voelt in je vel. Dit hangt natuurlijk ook allemaal af van de aard van de bevalling die je hebt gehad, duurde ze lang, ben je gescheurd of geknipt, keizersnede of niet. Het is eigenlijk allemaal zéér persoonlijk.
...en dat was niet omdat mijn man dat niet zou kunnen of doen...maar gewoon...