< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » thuisbevallen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
04/04/2007 @ 10:38
MAMA

hallo,

ik wou even weten van de mama's die zijn thuis bevallen of poliklinisch hoe snel jullie na de bevalling weer zoals anders op de been waren? ik zou binnen een goeie 3 weken thuis mogen bevallen en natuurlijk zal ik een paar daagjes zo veel mogelijk in de zetel rusten. heb nog kinderen rond lopen dus denk ik dat ik toch wel vrij snel terug op de been ga zijn en mijn dagelijkse dingen zal doen zoals anders. van mijn vorige bevallingen ben ik gewoon 5 dagen in het zieknhuis gebleven, na 2 dagen al enorm verveeld te zijn een paar wandelingen door de gang gemaakt enzo... de eerste dagen was ik wel wat draaierig als ik opstond maar verder had ik niets.
hoe snel waren jullie weer bezig?
bedankt en hopelijk kan ik thuisbevallen
mama
Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 12:01
Jedi

Online Status Stuur bericht
Hey mama,

Ik ben nu een 8 dagen geleden bevallen. Ik deed al terug een afwasje en ded mn kids terug in bad na 4 dagen, maar in de namiddag zat ik wel heel de tijd in de zetel. Je weet dat je 8weken kraamvrouw bent en minstens 10 dagen moet rusten voor een goed herstel. Dus volledig meedraaien in het huishouden moét je echt wel even vermijden hoor. Ik heb nu ook veel last van mijn bekkeninstabiliteit en kan niet als een sneltrein door het huis lopen van het ene klusje naar het andere.
Mijn advies is: doe wat je voelt, overhaast niets en neem voldoende rust. Zorg goed voor jezelf!

Groetjes Jedi

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 12:45
mama

Hai hai...

Ikzelf heb 2 kinderen en na de eerste heb ik inderdaad vrij veel gerust in de eerste paar dagen. Na een paar daagjes ben ik rustig aan begonnen met inderdaad lichte huishoudelijke werkjes. Voordat ik echt weer de oude was heeft toch echt wel weken geduurd hoor!
Nu bij de tweede (8weken geleden) heb ik eigenlijk helemaal niet gerust! Mijn zogenaamde kraamtijd vond ik maar onzin haha..
Na een ontzettend zware zwangerschap was ik en met name mijn lichaam gewoon echt vreselijk opgelucht dat het voorbij was zeg maar.... Ik moest helaas in het ziekenhuis bevallen en ook nog een nachtje blijven omdat mn dochtertje controle nodig had.. Vreselijk vond ik dat, ik voelde me goed maar mocht die nacht niet eens alleen naar het toilet!
De dag daarop mochten we naar huis en vanaf dat moment heb ik eigenlijk gewoon de draad weer opgepakt. Het huishouden, de kids, het bezoek ontvangen, alles deed ik gewoon zelf weer. De kraamverzorgende heb ik na een paar dagen ook bedankt en weggestuurd, ze had toch niets te doen. Enne niks 's middags rusten hoor! Alleen 's avonds tegen 21.00 ging ik toch wel naar bed, anders kon ik het toch niet volhouden..

Zo zie je maar hoe verschillend het kan zijn he!

Groetjes
Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 13:13
Nicole

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Na de tweede bevalling moest ik gelijk door, crematie regelen enz.
Na de derde bevalling was ik na 3 dagen weer helemaal op de been!
Het ligt ook aan hoe je zelf bent, ik voel me niet lekker, als ik de hele dag lig of zit, ik moet gewoon iets doen.

groetjes Nicole
Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 12:44
Jedi

Is het niet zo dames dat we ons huishouden niet graag uit handen geven? Het punt is, een zwangerschap én zeker een bevalling is een ingrijpend iets voor ons lichaam. We weten allemaal dat het minstens een jaar duurt vooraleer ons lichaam eigenlijk weer helemaal klaar is voor een nieuwe zwangerschap. In praktijk gebeurd dit dikwijls niet, waar ikzelf van kan meespreken. Wanneer de baby 8 maanden oud is snakt het lichaam precies opnieuw naar een baby en dat lukt meestal ook, maar zo heb ik er al 2 verloren.
Het belangrijkste is dat je doet waar je je goed bij voelt en is dat al 3 dagen na de bevalling dan is dat je eigen verantwoordelijkheid. Maar dat vind ik toch wel nklein beetje vroeg. Er word van ons vrouwen al zoveel verwacht, waarom mogen wij dan geen 1 of 2 weekjes lekker genieten van de ingrijpende gebeurtenis die we hebben moeten ondergaan. Dat heeft wat tijd nodig toch? om dat te verwerken? Het is trouwens ook hel belangrijk voor in je latere leven om je baarmoeder nu wat rust te geven om de kans op een gekantelde of uitgezakte baarmoeder tot een minimum te beperken is het toch belangrijk dat je nuttig gebruik maakt van je kraamtijd en je lichaam voldoende rust gunt. Maar ik begrijp dat als je geen "zittend gat"hebt en wanneer je je goed genoeg voelt dat je niet denkt aan rusten, gewoon omdat je je daar te goed voor voelt in je vel. Dit hangt natuurlijk ook allemaal af van de aard van de bevalling die je hebt gehad, duurde ze lang, ben je gescheurd of geknipt, keizersnede of niet. Het is eigenlijk allemaal zéér persoonlijk.
Ik val in herhaling maar het is wel zo: doe wat je voelt en respecteer je lichaam, koester het je hebt er maar 1.
Jedi

Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 07:05
karen

Ik ben 5 keer thuisbevallen en de laatste keer, bevallen om 17.20u en s'avonds om 20u de rest van de kids in bed gaan stoppen, s'morgens ook opgestaan, iedereen aangekleed en samen ontbeten...en dat was niet omdat mijn man dat niet zou kunnen of doen...maar gewoon...
Ik had een erg zware bevalling maar ben steeds gewoon geweest om de touwtjes in handen te houden(nemen)...
Het ligt er gewoon aan wat je gewoon bent, ben ook tot op het laatste blijven doorwerken(werk nu ook nog steeds full time met 5 kids).
Iedereen is anders en je kan ook nooit voorspellen hoe je lichaam reageert op een bevalling...
Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 09:07
Jedi

ja dat is waar. Iedereen is anders en ook anders op zn lichaam gesteld. Elk lichaam reageert anders, ook na elke bevalling. Ik heb nu ook een kortere rusttijd gehad. Bij mn dochtertje heb ik meer in mn bed gelegen dan nu. Je voelt het zelf wel. Ik neem nu ok niet te veel hooi op mn vork en neem op tijd een rustpauze. Maar voor de rest heb ook ik weer de touwtjes in handen.
Liefs jedi

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]