< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » trucs om bevalling om gang te brengen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
trucs om bevalling om gang te brengen
03/04/2007 @ 10:51
nanz

Online Status Bekijk profiel
Ik ben gisteren naar mijn gyno geweest en die zei dat ik waarschijnlijk over datum ga gaan. Maar dat er een paar trucs waren om de bevalling op gang te brengen, zoals laxeermiddel en sex.
Dat van sex dat wist ik al, maar van dat laxeermiddel had ik nog nooit gehoord! Niet dat ik dit meteen van plan ben, maar moest de kleine na 12 april nog niet komen zou ik dit misschien wel eens willen proberen! Heeft dit nog iemand al eens gehoord?

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 12:37

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ik denk dat ze wonderolie bedoelt die tip kreeg ik ook van de vk. en ben daar inderdaad door bevallen met 39w en 6d zwangerschap! ! tip als je het gebruikt meng t dan met siroop wel goed mengen anders help het nog niet hihi
maar t werkt niet bij iedereen!
veel succes met je laatste loodjes!
liefs margreth

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 13:36

Online Status
Ik ken iemand die maandagavond sex heeft gehad en een half uur later begonnen de weeen :-) Misschien een optie??? :-)

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 15:34
nanz

trucs om bevalling op gang te brengen
Nee ze bedoelde geen wonderolie, echt laxeermiddel dat je bij de apotheek moet gaan halen, ze zei als je veel naar het toilet dat dit ook de versoepeling op gang brengt!
In elk geval ben ik het zeker nog niet van plan te doen, wat sex'en vanavond wel, alhoewel dat dat ook moeilijk is met zo'n buik, maar dat loopt wel los....

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 16:00
Kristel

Online Status Stuur bericht
bruine trappist en gaan fietsen, wandelen en flink ruiten poetsen zou helpen. hE

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 10:08
nanz

Bedankt kristel voor de raad, ik zal het eens proberen!
Ik moet toch mijn ramen nog eens poetsen...
Groetjes

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 10:02
Sylvia'ke

Hey dames,

Bij mijn vorige zwangerschap woog m'n dochter al 3k300 toen ik nog maar 36w ver was. Uit voorzorg voor een te grote baby raadde de gynae me ook de wonderolie aan. Ik dus naar de apotheker en riciniusolie gekocht, werkt heel laxerend en bracht mijn weeën op gang.

Ik heb deze olie rond 16u gedronken op 19/11/2005 en de dag erna om 18u was mijn dochter er. Het is een zeer zware arbeid geweest, bijna 23u non stop weeën maar het was de moeite waard.
Seks helpt blijkbaar ook, heb ik nog niet uitgeprobeerd. Mijn man is van het principe dat hij geen seks wil meer de laatste maanden

Groetjes en veel succes met de nakende bevalling

Sylvia
Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 10:39
Oh oh

Dames, door veel vk en gyne's wordt wonderolie ten strengste afgeraden. Door de laxerende werking kan moeder echt doodziek worden. Lijkt me niet echt een fijne kraamtijd dan. En het is gebaseerd op de gedachte dat actieve darmen een baarmoeder prikkelen.

Ach ja... daarnaast wordt van alles geschreven over tonic en ananas en de werkzame stof kinine. De hoeveelheden die je daarvan tot je moet nemen zijn schrikbarend hoog! (Laat je groentenman een paar kratjes bezorgen!)

Frambozenbladthee schijnt ook te helpen. Omdat het weeën stimuleert.

Nanz, je bent er bijna. Die kleine bepaalt zelf wanneer het tijd is. Geduld is een schone (maar oh zo moeilijke) zaak... Sterkte.
Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 14:06
nanz

Bedankt dames voor alle tips, maar ik laat het voorlopig maar op zijn beloop...
Ik heb wel veel meer pijn en witte afscheiding vandaag, dus misschien is er toch iets aan het veranderen!
We zullen wel zien, ben in elk geval vrij rustig vandaag en ga veel rusten, want gisteren toch iets teveel gedaan denk ik!
Groetjes

Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 10:58
ellenvt

Hallo

Ik heb gehoord dat Grunwalder goed is . Te verkrijgen bij de apotheker en de kruidenier.
Groetjes Ellen

Link naar deze reactie
08/04/2007 @ 13:06

Online Status
Nou, mijn man en ik hebben 3 dagen geleden sex gehad, maar het mocht niet baten Had het ook niet echt verwacht hoor. Verder heb ik al een hele ananas naar binnen gewerkt, ook dat heeft niets geholpen. Ik ben gewoon ongeduldig terwijl ik nog niet eens over de uitgerekende datum heen ben. Wel ben ik al 5 dagen aan de dairee en er wordt gezegd dat dit een teken kan zijn dat de bevalling er aan komt. Je lichaam reinigt zich dan vlak voor die tijd. Wie weet, wie weet......

Succes allemaal!!!

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 09:09
Kristel

Die beebeekes zijn niet op te jagen maar het zijn lange dagen (allee minutjes) die passeren. Ze zitten bij de mama nog goed he.

Nanz en Carmen het zal nu echt niet meer lang duren. Laten jullie een klein berichtje.

Success

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 12:19
anne

Online Status
Gewoon de natuur zijn gang laten gaan lijkt me nog altijd de beste optie, die baby komt echt wel als hij/zij er klaar voor is

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 13:22
nanz

Ik heb voorlopig ook nog niets ondernomen om het te bespoedigen, ik heb nu 1 cm opening en ik heb vannacht denk ik mijn slijmprop verloren, het was toch serieuze blubber met bloed erbij!
Sex heb ik echt geen zin meer in en mijn partner ook niet, die vindt het maar een rare gedachte van nu nog sex te hebben! Laxeermiddel heb ik wel liggen, maar niet veel zin om te gebruiken, maar is nog handig voor later na de bevalling als we moesten geconstipeerd geraken!
En voor de rest oefen ik dan maar geduld uit, kan niet anders hé, de kleine vindt het nog veel te goed daarbinnen!

Link naar deze reactie
12/04/2007 @ 19:38
fiene

Ik had ook gehoord over die ananassen en heb die dan ook massaal gegeten. En mijn dochter is vroeger geboren.
Weet niet of dit echt helpt, maar het kan zeker geen kwaad en het is nog lekker ook

Link naar deze reactie
11/01/2008 @ 20:45

Ik moest op 9 augustus binnen om op 10 augustus te bevallen. 8 augustus hebben wij nog eens sex gehad en het is uiteindelijk zelf begonnen op 9 augustus en op 10 augustus ben ik dan bevallen van mijn dochtertje Faye. (Zie profiel.)

Link naar deze reactie
18/01/2008 @ 15:49
michelle

mijn eerste was 11 dagen overtijd de gyn had wonderolie( echt nooit doen kan dus heel gevaarlijk zijn) het hart van een verse ananas en sex ik ben begonnen met de ananas ( het hard dan want had er al 2 binnen die weken ervoor maar wist niet dat het het hart moest zijn) en verdraaid ik had hem op en die nacht begonnen toch echt de weeen maar de gyn had wel gezegt dat het alleen werkt als het al flink aan het rommelen is daarbinnen dus ja ze komen wanneer ze komen denk ik altijd maar al heb ik het bij de 2e 5 dagen voor de uitgerekende datum nog maar eens geprobeerd en de dag daarna is ze dus toch geboren 4 dagen eerder

Link naar deze reactie
23/01/2008 @ 12:11

Online Status
Niks helpt...bij mij was de bevalling voorzien voor 28 september, Berre is geboren 11 oktober.
Niks forceren hoor! Het wachten is niet makkelijk, maar als ze hun tijd uitdoen, zijn ze zo gezond.
Berre woog 4 kg 340 bij geboorte en dat was alleen maar in zijn voordeel, het is een stevig mannetje!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]