< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » oefenwee na sex ?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
oefenwee na sex ?
03/04/2007 @ 10:30
chica

gisteren hebben mn vriend en ik eindelijk nog eens sex gehad. Het was met veel moeite ( voor mij toch ) maar goed. Achteraf had ik een hele harde buik. Toen trok het even weg en toen kwam het weer een beetje pijnlijk zelf. Zijn dit oefenweeen en waarom krijg ik krijg ze altijd na sex tis wel steeds moeilijker om een houding aan te nemen dat zullen jullie ook wel hebben zeker ben nu 33 weken.
Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 10:38
anoniempje

Hey,
als ik het goed heb, dan is het klaarkomen het samentrekken van je baarmoeder. En dat is net wat een wee ook doet. Het is dus normaal dat je bij sex een harde buik krijgt. De ene keer wat gevoeliger dan de andere.

groetjes
Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 10:43
W!zzy'82

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Het is inderdaad zo dat die samentrekkingen normaal zijn na de seks. Ik heb ooit eens gelezen dat de baby het klaarkomen als leuk ervaart.
Dus als het nog kan en het gaat kan het geen kwaad.

Wat ik me afvraag is: als je al opening hebt mag je dan nog seksen.

xxx
Wizzy

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 10:57
chica

euhm ... maar ik ben niet klaargekomen
Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 11:39
Tientje

Hoi,

ja door de opwinding en ook door het sperma kan je contracties krijgen. Zolang je nog geen opening hebt kan dit geen kwaad. Maar als je al opening hebt is het beter geen sex meer te hebben want je zou zo de bevalling in gang kunnnen steken. Ik had m'n vorige zs ook al opening vanaf 28 weken en pas na 37 weken hebben we het nog eens aangedurft. Als je weet dat meestal kindjes van voor 37 weken in de couveuze moeten, dan denk je wel 2 keer na hé.

Groetjes Tientje

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 11:14
1980

Online Status
Klopt; in sperma zit een bepaald stofje (ik weet niet precies hoe het heet) dat ervoor zorgt dat je baarmoeder samentrekt. En ook door opwinding kun je een harde buik krijgen.

Of het ook nog mag als je al wat ontsluiting hebt, weet ik eigenlijk niet, maar ik heb ooit eens gelezen dat de hoeveelheid van de stof in sperma zo minimaal is, dat een bevalling er pas door op gang komt als je lichaam al bijna op het punt staat om zelf de bevalling in gang te zetten. Sex is dan alleen nog een duwtje in de rug.

Wat ik ervan begrepen heb is dat je geen sex meer mag hebben als de vliezen zijn gebroken i.v.m. infectiegevaar. Volgens mij mag het anders wel gewoon. Harde buiken krijg ik toch om de haverklap, en dan start de bevalling ook niet ineens.

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 17:03
Sem

Hay

ach weet je,je moet het gewoon blijven doen zolang de behoefte er nog is.
Het is heel erg goed voor je kindje als je sex blijft hebben want als vrouw ontspan je (normaal gesproken) van sex en de kleine dus ook.
Mijn advies, gewoon doorgaan....pas bij het breken van vliezen zou ik ermee stoppen...

Gr

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 08:53
Wendy

Online Status Stuur bericht
Ik heb ook altijd een harde buik na de sex, das heel normaal. En naar mijn weten is sex alleen gevaarlijk voor infecties als je vliezen zijn gebroken.
Dus: vooral doorgaan als je er zin in hebt!
Ik ben dinsdag nog bij de vk geweest en vroeg haar of het mogelijk is dat er al een stukje ontsluiting is. Ze zei dat ze dat niet controleren, omdat dat nergens goed voor is. Mensen worden er alleen maar panisch van. Ze zei letterlijk: je mag nog alles doen wat je wilt!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]