< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger?? » Vruchtwaterpunctie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger??
Vruchtwaterpunctie
02/04/2007 @ 19:23
Babydream

Online Status Stuur bericht
Hoi allemaal,

Ik ben 36 jaar en zwanger van ons eerste kindje.
Nu heb ik vanmorgen een intake gesprek gehad voor een vruchtwaterpunctie, en een afspraak gemaakt voor 2/5/'07.
Heeft iemand hier ervaring mee? Want ondanks de goede en vele informatie die ik hierover gehad heb zie ik er toch wel een beetje tegenop.

Liefs Babydream

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 20:34
Erna

Hoi Babydream,

Ja ik heb er ervaring mee. Het viel echt reuze mee. Ik zag er natuurlijk ook wel tegenop maar dat was niet nodig achteraf. De 'ingreep' stelt echt niks voor. Met een naaldje prikken ze in je buik, dat lijkt eng maar ik keek naar de monitor met de echo en daar zag ik dat de naald al in m'n buik zat, ik had het niet eens gevoeld. Dan zuigen ze wat vruchtwater op dat voelde ik een beetje maar deed absoluut geen pijn. Ik hoorde direct dat het vruchtwater er goed uitzag en met wat echofotootje gingen we naar huis. Daar heb ik de 1,5 dag in bed doorgebracht, alleen naar toilet. Maar alles ging goed en na precies 3 weken kwam de envelop. Er waren geen chromosoomafwijkingen gevonden. De volgende dag mochten we direct voor de 20-weken echo komen en ook die was goed. Ik ben heel blij dat we er wel voor gekozen hebben. Ik ongestoord van m'n zwangerschap kunnen genieten en dat had ik niet gedaan als we geen punctie hadden laten doen!
Als je nog wat weten wilt dan hoor ik het wel !
Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 21:41
ingetjee

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi,
ik kreeg een vruchtwaterpunctie omdat de bloedresultaten niet goed waren en de resultaten van de vruchtwaterpunctie waren ook niet goed, maar da's een andere zaak en resulteerde in de geboorte van Lucas*

de punctie zelf houdt echt niet veel in, het prikken is niet aangenaam, maar ik vond het niet anders dan een prik voor bijvoorbeeld bloedprikken of het prikken voor een infuus

groetjes
Inge

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 07:53
Babydream

Dank je wel voor jullie reactie.
Ingetjee wat rot voor je dat het zo verkeerd is gegaan, ik zal voor je duimen dat de volgende keer alles goed gaat.
En Erna ik zal voor jou ook duimen. Het is best een gerust stelling om te lezen hoe anderen het ervaren. Maar het meeste zie ik op tegen de uitslag en het (lange) wachten. Op dit moment is er geen reden om aan te nemen dat er iets mis is want ik voel me goed bij de controlle bij de vk waren er geen rare dingen. Ik kom in aanmerking voor het onderzoek vanwege mijn leeftijd. En bij het intakegesprek gisteren zag ook alles best goed uit. Ze heeft een echo gemaakt maar daar wordt alleen gekeken of de duur van de zwangerschap klopt met de echo. En die klopte perfect de baby is alleen heel erg bewegelijk. Ik loop alleen eventueel een risico vanwege mijn leeftijd, want de stamboom die ze tekenen bij dat gesprek zag er blanco uit zei ze.
Heel veel succes allebei ik zal keihard voor jullie duimen.

Liefs Babydream

[Laatst gewijzigd door Babydream - 03/04/2007 @ 07:57] - Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 12:19
Angela

Online Status
Hoi

Wij hadden ook een punktie,want is was 41 jaar oud toen ik zwanger werd. Het is geen leuk gevoel en je moet vooral achteraf gaan liggen en rust houden.

Succes
Angela

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]