< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Een beetje raad gevraagd...

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Een beetje raad gevraagd...
02/04/2007 @ 00:28
Zita

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dag dames

mijn vriend en ik wil zo snel mogelijk kindjes (zijn ondertussen al 3 maanden aan het wachten om eraan te beginnen) Nu waren we aan het denken om de volgende vruchtbare periode eraan te beginnen. Dat zou dan rond 19 april zijn. Maar, ik moet nog stage lopen tot 15 juni.
ALS ik direct prijs zou hebben (kleine kans, maar toch niet onmogelijk :-) ) zou ik dan al een 10-tal weekjes ver zijn.
Hetgeen waar ik me dus zorgen om maak, is dat ik zo misselijk zou zijn dat ik mijn stage niet kan uitlopen.
Hoe denken jullie daarover? Zijn er vrouwen die niet meer konden werken vanaf 6 ŕ 7 weken? Of is het doenbaar, ook al ben je misselijk?

Alvast bedankt voor de reacties!

xXx Z

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 02:50
Chrissy

Hoi Zita,

Ik was bij mijn zwangerschap van David ook erg misselijk, maar niet zo dat ik niet meer kon werken. Om zo misselijk te zijn dat je niet meer kan werken, moet het wel heel erg zijn. Ik geloof dat de meeste vrouwen gewoon doorwerken. Je kan - als het heel erg is - ook van de dokter iets krijgen tegen de misselijkheid. Ik zou er gewoon voor gaan als ik jou was. Als je erg moe bent, moet je gewoon wat vroeger naar bed gaan (in de eerste 3 maand van mijn zwangerschap ging ik altijd rond 9 uur naar bed) en dan gaat het best goed.

Veel succes!
Chrissy

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 08:09

hallo zita,

ik heb zelf nooit last gehad van misselijkheid of de zogezegde pijnen.
dat hangt echt van persoon tot persoon af maar een vriendin van me was wel elke ochtend misselijk maar na een paar uurtje ging dit wel over, tenzij je over bepaald eten sprak kon ze wel is naar toilet lopen.

Bij het eerste kindje vliegen die 3 maand zo snel voorbij, ik zou er allesinds voor gaan.
Natuurlijk kan ik me best in je plaats zetten, want voor jullie is dit een goede zaak zwanger zijn maar voor andere mensen (zoals werkgever) is dat wel niet altijd zo evident.
Ik vraag me nu al af hoe ze gaan reageren, want we zijn onderbemand.

allesinds wens ik je veel succes en ik hoop voor jou het beste.

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 17:10
Zita

Hey

bedankt voor de reacties. Ik denk wel dat we er dan gewoon voor gaan.
Ik had zo van die "horrorverhalen" gelezen van vrouwen die een weekje ziekenhuis of zo hebben gehad omdat ze zo ziek waren en dreigden uit te drogen. Ik weet ook wel dat dat maar enkelingen zijn, maar had er toch wel schrik voor...

Nog reacties? Altijd welkom..

xXx

[Laatst gewijzigd door Zita - 04/04/2007 @ 01:11] - Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 14:18
Zita

Niemand meer?...

groetjes!

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 11:15
Ingrid

ik heb 10 dagen in het ziekenhuis gelegen: helemaal uitgedroogd. Ik kon geen eten en geen drinken binnenhouden. Nu gaat het gelukkig wat beter.

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 16:03
Zita

Oei, dat zijn dus de verhalen waar ik voor vrees
In welke week van je zwangerschap was dat? Postafene of zo hielpen niet?

groetjes

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 16:31
Anne

Hoi Zita,

Ben je er al uit wat je doet?

Ik heb zelf nog geen ervaringen met zwanger zijn en dus ook niet met de misselijkheid die er vaak bijhoort.
Wel zit ik in dezelfde situatie. Ik ben 23 en mijn vriend 24. Ik studeer nog en ben nu bezig met een onderzoeksstage en scriptie schrijven. Mijn vriend werkt al wel. Wij hebben ook ontzettend getwijfelt of we er voor moesten gaan, omdat ik nog studeer. Ik ben absoluut niet bang dat ik straks te ziek ben om te werken, daar sleep ik mijzelf wel doorheen. Bovendien is mijn stage heel flexibel. Waar we wel bang voor zijn is onze financiele situatie. Mijn vriend werkt, maar hij verdient niet genoeg om mij en een kindje te onderhouden. Ik wil graag werken als ik afgestudeerd ben, maar het is heel moeilijk om een baan te vinden met een dikke buik. We hebben allebei hele lieve ouders die ons altijd zullen steunen, maar handje ophouden is niet fijn.
Na veel nadenken en twijfelen hebben wij toch besloten er voor te gaan. Ik ben nu ongeveer een maand gestopt met de pil. Het is nog even spannend hoe mijn cyclus gaat zijn. We maken ons niet echt zorgen meer om de toekomst. Niets loopt zoals je het pland. Een kindje is ontzettend gewenst en de liefde is er, volgens mij is dat het allerbelangrijkste. Bovendien gaat het met werk voor mij ook goedkomen zoals het er nu naar uit ziet. Maar zoals ik al zei, je weet nooit hoe het loopt. Wie weet lukt het niet direct en zijn we pas over een jaar zwanger!

Meisje, ik wens je veel succes toe met knopen doorhakken! Denk er goed over na, want het is niet zo maar iets. Maar bedenk ook goed dat een kindje en stage iets heel anders is. Als jullie echt een hele grote kinderwens hebben moet je je stage daar niet vanaf laten hangen! Stage, studie en carriere zijn belangrijk, maar niet het allerbelangrijkste!

Liefs Anne

Link naar deze reactie
12/04/2007 @ 00:13
Zita

Hey Anne

bedankt voor je reactie. Leuk om iemand tegen te komen die in dezelfde situatie zit.
Op mijn stage zijn er wat wijzigingen geweest waardoor er nu een iets grotere druk op mij ligt, maar hier ga ik mij zeker niet door laten tegenhouden.
We zijn al van november serieus bezig over een kindje en wouden er toen al zo snel mogelijk aan beginnen.
Ik wil eigenlijk hoofdzakelijk nu aan een kindje beginnen omdat ik niet vind dat ik het kan maken om een baan aan te nemen en dan binnen de 6 maand zwanger te zijn. Ik wil eerst nu wat interimjobs doen totdat ik 6 ŕ 7 maanden ver ben. Of misschien nog tot de achtste maand als ik mij goed voel. Dan mijn "moederschapsverlof" nemen en beginnen te solliciteren voor een vaste baan.

Ik heb toch wel het voordeel dat ik al een hele tijd geen pil meer gebruik (kan het niet verdragen), en mijn cyclus is nu al helemaal regelmatig. Over 10 dagen beginnen we dus officieel te klussen voor een

Wat studeer je? En ben je van NL of BE?

xXx

[Laatst gewijzigd door Zita - 12/04/2007 @ 00:34] - Link naar deze reactie
12/04/2007 @ 09:34
Anne

Hoi Zita,

Graag gedaan hoor. Ik vind het zelf ook erg fijn om met anderen te spreken die in dezelfde situatie zitten!

Gefeliciteerd met jullie mooie besluit om ervoor te gaan. Fijn idee is het he?! Voor mij werkt het alleen erg slecht voor mijn concentratie, omdat ik aan niets anders kan denken! Goed van je dat je je niet laat tegenhouden door de druk op je schouders. Wat voor stage doe je? En wat studeer jij?

Je hebt helemaal gelijk wat werken en zwanger zijn betreft. Je kunt het inderdaad bijna niet maken om een baan aan te nemen en binnen zes maanden zwanger zijn. Bovendien is de kans dat je contract dan wordt verlengd niet echt groot.
Het is ook mijn plan om eerst wat interimjobs te doen, dat zijn meestal tijdelijke klussen en dat is dan goed te combineren. Ik doe een erg brede opleiding, dus dat moet geen probleem zijn. Toch lijkt het mij wel moeilijk om na verlof een vaste baan te vinden, omdat je dan wel een hebt. Of zal dat wel meevallen?

Ik stuur je nog even een privebericht met antwoorden op je vraag wat ik studeer en waar ik vandaan kom. Ik ben een beetje voorzichtig met gegevens op internet zetten die iedereen kan lezen.

Liefs Anne

Link naar deze reactie
14/04/2007 @ 12:36
Ingrid

Het was rond de 6e week dat ik opgenomen ben geweest. Er zijn verschillende middelen tegen zwangerschapsbraken uit de handel genomen omdat ze toch niet zo veilig bleken te zijn. De arts wilde liever geen risico nemen door mij die medicatie voor te schrijven

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]