< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » benauwd

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
01/04/2007 @ 22:09
Mammie-D

Online Status Stuur bericht
ik heb het de laatste tijd echt vreselijk benauwd. ik kan niet meer op mijn rug slapen, en soms word ik s'nachts ook wakker omdat ik naar lucht aan het snakken ben. is dit niet gevaarlijk voor de baby? en blijft dit zo tot aan het einde van de zwangerschap? of word het minder als hij helemaal is ingedaald?

liefs denise

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 08:05
Caroline

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi dnice,

Ik heb hier ook last van. Als ik in de zetel (half)lig, moet ik af en toe rechtkomen om naar lucht te happen. Ik kan ook niet meer op mijn rug slapen. Ik voel ook, nu het buiten wat warmer is, dat ik snel een benauwd gevoel krijg in een winkel of kleine ruimte. Ik denk dat het normaal is, die baarmoeder wordt groot en drukt tegen de longen, en tegelijk heb je meer zuurstof nodig voor jezelf en je baby.

Ik weet niet of het zo blijft tot het einde, maar ik vermoed van wel. Onze -tjes worden er niet meer kleiner op hé!

Caroline

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 09:50
Wendy

Online Status Stuur bericht
Ik heb gelezen dat je beter niet op je rug kan slapen, omdat in die houding bepaalde bloedvaten een beetje afgesloten worden. De beste houding zou zijn op je linkerzij, met een kussen tussen je knieen en eventueel onder je buik. Zorg overdag dat je zoveel mogelijk rechtop zit, om ruimte te maken in je buik. Je baarmoeder is nu ook zo'n beetje op het hoogste punt aangekomen, dus benauwdheid hoort er een beetje bij. Zal straks bij het indalen wel weer minder worden. Probeer je ademhaling laag te houden, naar je buik toe. Het kan helpen je handen op je buik te leggen en te bedenken dat je daar naartoe moet ademen. Ik hoop dat het helpt!

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 12:31

Online Status
Mijn kleine is al ingedaald (en nog bezig), maar ik heb ook af en toe last van benauwdheid..... vooral 's avonds en idd als ik op mijn rug lig. Ik probeer zo veel mogelijk op mijn zij te liggen, maar na een tijd krijg ik zoveel lst van mijn heup . Er stroomt ook behoorlijk wat meer bloed door je lijf waardoor je lichaam ook harder moet werken om het rond te pompen. En je longen zullen inderdaad wel een beetje in de verdrukking zitten

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]