< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » Doptone, schadelijk?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
Doptone, schadelijk?
01/04/2007 @ 17:19
Kim

Online Status Bekijk profiel
Ik heb sinds vrijdag een doptone gehuurd voor een maandje (is de bedoeling).

Ik heb nu 4x het hartje beluisterd. Nu lees ik hier en daar dat een doptone en bijbehorende geluidsgolven schadelijk kunnen zijn voor het kindje. Wie heeft hier nog meer van gehoord? Waar vind ik wetenschappelijke artikelen hierover?

Ik luister maar heel kort, als ik het hartje gevonden heb niet langer dan een minuut. Zou het kwaad kunnen?

Link naar deze reactie
01/04/2007 @ 17:34
W!zzy'82

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo

Er is heel wat tralala rond... onze gyné zegt dat het niet schadelijk is.

xxx
Wizzy

Link naar deze reactie
01/04/2007 @ 17:34

kan geen kwaad hoor, wij hebben het tijdens de zwangerschap meermaals gedaan en het heeft geen schade aangebracht hoor!

Link naar deze reactie
01/04/2007 @ 18:28
Nicole

De dop-tone zelf is niet schadelijk, het is alleen zo, dat je waarschijnlijk vaak je kindje stoort in zijn/haar rust.

groetjes Nicole
Link naar deze reactie
01/04/2007 @ 22:26
An

Dat wat Nicole zegt heb ik ook gehoord! Niet schadelijk, zou het kindje enkel verstoren in zijn/haar slaap! Denk ook dat dat klopt, want wij hebben er ook eentje gekocht en telkens toen ik de dopler gebruikte werd er gereageerd in mijn buik! Leuk voor ons, minder leuk voor ons kind?!

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 08:35
Loesje

Online Status
Hallo,

Nou, ik zou zeggen, waar rook is is vuur.
Al die straling, electrische apparaten en radiogolven die een mens tegenwoordig te verwerken krijgt, dat is niet natuurlijk.
Er komt niet voor niks op steeds grotere schaal kanker voor.
Men is nu ook bezig om mobiele telefoons voor kleine kinderen te gaan verbieden.
En vooral zo'n klein en kwetsbaar leventje moet je beschermen.
Een baby zit niet voor niks goed verpakt in de buik. Laat dat wezentje daar dan ook zoveel mogelijk met rust.
Of bepaalde dingen schade veroorzaken aan een baby is niet altijd zichtbaar of direct zichtbaar na de geboorte.
Als je twijfelt of je de doptone moet gebruiken, zou ik zeggen "laat het".
Dan kun je een mogelijk later schuldgevoel voorkomen.

Is het overigens noodzakelijk om het hartje zo vaak te beluisteren? Is dat het risico waard?

Groetjes,
Loes

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 10:21
Wen370

Online Status Stuur bericht
hey kim,

het is inderdaad niet schadelijk. maar het stoort je kindje wel, ik heb er ook 1 aangeschaft en ik luisterde altijd even voor ik ging slapen. ik heb deze gekocht omdat ik op 5 weken een beetje bloed had verloren en ik neit volledig gerust was. ikd enk rond 9 weken hebben we hem gekocht en ik had de eerste keer een hartje te pakken rond 12 weken. in het begin luisterde ik elke avond heel kort en daarna om de dag ofzo of wanneer ik even niet gerust was,dan luisterde in savonds eens. vanaf dat ik mijn kindje een klein beejte voelde bewegen ben ik er wel mee gestopt.

veel luister plezier, want het is zalig om even je kindje zijn/haar hartje te horen.
wen

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 12:20
Jen

Ik heb een Angelsound en ik moet zeggen dat ik blij ben dat ze bestaan. Kan me niet voorstellen dat die dingen op zo´n grote schaal verkocht zouden worden als ze zo schadelijk zijn.
Ik luister alleen als ik vind dat de kleine wel erg stil is qua beweging. Dan denk ik dat het beter is mij gerust te stellen dan met stress rond te lopen want dat is ook niet goed voor zo´n kleintje.

Gewoon gebruiken hoor. Alleen niet te vaak doen. Als je straks beweging hebt zal je merken dat je het sowieso minder gaat gebruiken.

Groetjes van Jen

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 12:22
W!zzy'82

Ik hoop dan dat jullie dit dan ook vinden van zo'n zwangerschapsbelletje (bola)? Dat vind ik voor dat kleine wezentje pas storend.

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 18:09
Kim

Bedankt voor al die reacties!

Inderdaad, wat Jen zegt, ik ben ook veel relaxter als ik het hartje gehoord heb en stress is ook niet goed voor het kindje. Ik denk dat als ik het kindje straks voel schoppen ik het ding allang terug gestuurd heb.

Ik probeer wel zo kort mogelijk te luisteren, echt maar een half minuutje als ik het hartje heb, maar vind het nu al moeilijk een dag over te slaan....

Maar het lijkt inderdaad alsof je het kindje stoort, want het beweegt wel gelijk (dan hoor je zo zjoef geluid, hoorde ik ook bij de verloskundige en die zei dat dat bewegen was) en in de rust verstoren wil ik ook niet.

Een angelsound is trouwens geen doptone maar een versterkte microfoon toch??

Ik heb vandaag een hoogleraar gevraagd of die geluidsgolven schadelijk zijn en die zei gelijk van niet, zeker niet als je maar heel kort luisterd. Als je dat ding uren aansluit dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Een mobiel in je tas op je buik is schadelijker...

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 12:17
Kim

Tip: doe het met volle blaas eens proberen als je nog niet zo ver zwanger bent, het hartje is dan nog veel duidelijk te horen! Het kindje ligt dan iets hoger, een klein stukje onder je navel. Anders net boven je schaambeen. Teminste, dit werkt zo als je rond de 14 a 15 weken bent

Ik heb nog meer mensen gesproken over een doptone. De ene zegt zeker niet iedere dag want het is niet bewezen dat het niet schadelijk is.
De ander zegt, een paar keer per dag heel kort kan echt geen kwaad.

Dus ze zijn er gewoon nog niet over uit. Maar zelf denk ik dat enkele seconden per dag weinig kwaad kan...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]