[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 31/03/2007 @ 10:30 Anne | Goedemorgen dames, wat me hier op valt is dat iedereen weet hoeveel ontsluiting of verweking zij al heeft. Is het in Belgie normaal om dit bij iedere controle te controleren? En zegt dit wel iets over hoe snel de bevalling te verwachten is? Met een paar centimeter kan dit toch nog wel lang duren, niet? In NL wordt dit onderzoek alleen gedaan als er een aanleiding voor is... Of zijn er ook verloskundigen in NL die dit standaard doen? Succes allemaal met de laatste loodjes. |
| 31/03/2007 @ 10:55 k'tje | Hey dames, ik ben van België. Ik denk dat dit van je gyn afhangt. Sommigen doen wel telkens een inwendig onderzoek, anderen niet. Bij m'n eerste zwangerschap had ik bij elke controle ook een inwendig onderzoek om te zien hoe het zat met de baarmoederhals en ontsluiting. Nu ben ik door omstandigheden bij een andere gyn, en die doet dat niet standaard. Ze heeft het de eerste keer gecontroleerd toen ik 24weken was, omdat ik gezegd had dat ik pijn had. Toen bleek dat m'n baarmoederhals verweekt &verkort was. Sindsdien volgt ze dat wel op, vermits ik ook al weeën heb sinds week 25 (ben nu 33weken ver). Maar de ontsluiting zelf heeft ze niet gecontroleerd omdat ze niks wil stimuleren. Hopelijk ben je hier een beetje wijzer van geworden? Gr K'tje |
[Reageer]

inwendig onderzoek