[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 30/03/2007 @ 11:16 sara | hoi allemaal! gisteren kreeg ik plots het nieuws dat ze niet gaan wachten op een natuurlijke bevalling, maar dat ze deze gaan inleiden wegens "zwangerschapsvergiftiging". ik heb ergens in mijn hoofd steken dat een ingeleide bevalling veel langer duurt dan een natuurlijke bevalling.. Zijn er onder jullie mensen met ervaring? Hoelang duurde bij jullie de ingeleide bevalling? o ja, ik heb 1cm ontsluiting, ben 37weken zwanger... alvast bedankt en iedereen nog veel succes |
| 30/03/2007 @ 11:43 k'tje | Zelf ben ik niet ingeleid, maar 2 vriendinnen van mij wel. Allebei in een ander ziekenhuis en op een andere manier. Ik zal proberen om het zo kort mogelijk eventjes uit te leggen. Verhaal 1: Water gebroken, geen ontsluiting en geen weeën op het moment dat ze in het ziekenhuis aankwam. Dikwijls beginnen de weeën vanzelf als je water gebroken is, maar dat was hier niet het geval. Dus werd vriendin1 aan een baxter gelegd met wee-opwekkers. Ze is rond 10u binnen gegaan, en heeft rond de middag die baxter gekregen. En om half4 is haar dochtertje geboren. Ging best allemaal snel, en de weeënstorm was hevig, maar lang heeft het niet geduurd. Verhaal 2: Werd in gang gezet omdat vriendin2 overtijd was. Dus ook zonder weeën of ontsluiting naar het ziekenhuis. Ze moest 's avonds naar het ziekenhuis. Ze zou dan een balonnetje ingebracht krijgen, die de baarmoedermond moest openen. En de volgende morgen zou ze dan een pilletje opgestoken krijgen die de weeën in gang moesten zetten. Maar in de loop van de nacht zijn haar weeën begonnen, en tegen de morgend had ze haar dochtertje vast. Ze is wel in een bevallingsbad gegaan om de weeën op te vangen, maar vond dat het allemaal best meeviel. Hopelijk heb je hier wat aan. Hoe ver ben je eigenlijk, en voor wanneer is de bevalling gepland? Succes hé!! |
| 31/03/2007 @ 09:40 moeder | vandaag precies 3 weken geleden ben ik ingeleid zonder enige ontsluiting of gebroken vliezen maar mijn vruchtwater was op en ik liep 10 dagen over tijd ik kwam s'morgens om 8 uur in het ziekenhuis en om 9 uur zijn er 2 tabletjes ingebracht waarop de weeen vrij snel begonnen. Ik deed alleen 2 uur over 1 cm ontsluiting dus s'avonds om 9 uur had ik 5 cm ontsluiting met weeen om de 2 minuten en toen heb ik een ruggeprik gehad en dat was echt super daarna heb ik nog weinig gevoeld maar onze kleine jongen is s'nachts om 1:14uur geboren dus ik hoop niet voor je dat het net zo'n langdurige bevalling wordt! |
[Reageer]

inleiden bevalling