< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » inleiden bevalling

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
30/03/2007 @ 11:16
sara

hoi allemaal!

gisteren kreeg ik plots het nieuws dat ze niet gaan wachten op een natuurlijke bevalling, maar dat ze deze gaan inleiden wegens "zwangerschapsvergiftiging".

ik heb ergens in mijn hoofd steken dat een ingeleide bevalling veel langer duurt dan een natuurlijke bevalling..
Zijn er onder jullie mensen met ervaring? Hoelang duurde bij jullie de ingeleide bevalling?
o ja, ik heb 1cm ontsluiting, ben 37weken zwanger...

alvast bedankt en iedereen nog veel succes

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 11:32
trienemie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Beetje ander verhaal hier...

Vorig jaar brak mijn water maar er kwamen geen weeën. Ik had toen een kleine 3cm ontsluiting en was bijna 38 weken zwanger.
Na 6u in het ziekenhuis aan de monitor zonder weeën, hebben ze me een infuus gegeven met weeënopwekkers. Sinds dan heeft het nog 6u geduurd vooraleer Fien er was.
6u all in... arbeid en geboorte. Niet slecht vond ik persoonlijk.

Ik kan je wel garanderen dat het geen lachertje is hoor. De weeën zijn er ineens en ineens hevig genoeg!

Succes ginder!

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 11:43
k'tje

Zelf ben ik niet ingeleid, maar 2 vriendinnen van mij wel. Allebei in een ander ziekenhuis en op een andere manier. Ik zal proberen om het zo kort mogelijk eventjes uit te leggen.
Verhaal 1: Water gebroken, geen ontsluiting en geen weeën op het moment dat ze in het ziekenhuis aankwam.
Dikwijls beginnen de weeën vanzelf als je water gebroken is, maar dat was hier niet het geval. Dus werd vriendin1 aan een baxter gelegd met wee-opwekkers. Ze is rond 10u binnen gegaan, en heeft rond de middag die baxter gekregen. En om half4 is haar dochtertje geboren. Ging best allemaal snel, en de weeënstorm was hevig, maar lang heeft het niet geduurd.

Verhaal 2: Werd in gang gezet omdat vriendin2 overtijd was. Dus ook zonder weeën of ontsluiting naar het ziekenhuis.
Ze moest 's avonds naar het ziekenhuis. Ze zou dan een balonnetje ingebracht krijgen, die de baarmoedermond moest openen. En de volgende morgen zou ze dan een pilletje opgestoken krijgen die de weeën in gang moesten zetten. Maar in de loop van de nacht zijn haar weeën begonnen, en tegen de morgend had ze haar dochtertje vast. Ze is wel in een bevallingsbad gegaan om de weeën op te vangen, maar vond dat het allemaal best meeviel.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Hoe ver ben je eigenlijk, en voor wanneer is de bevalling gepland?

Succes hé!!
Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 12:40
Gummiebeertje

Hey,

ik ben 's morgens om half 9 binnengegaan omdat mijn water gebroken was. Op dat moment had ik ook weeen om dat 7 minuten. In het ziekenhuis bleek dat ik 3 cm had maar de weeen waren niet sterk genoeg, dus rond half 11 opwekkers gekregen, en om half 8 's avonds was onze zoon er.
Het is inderdaad zoals trienemie zegt, de weeen komen dan ineens opzetten en zijn heel hevig. Ik heb dan uiteindelijk ook de ruggeprik gevraagd tegen 3 uur namiddag.

Groetjes
Martine

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 13:03
Nicole

Een ingeleide bevalling gaat juist sneller!

Ik ben bij alledrie mijn kindjes ingeleid, en de eerste was er binnen 6 a 7 uur,
de tweede ook zoiets, en de derde binnen 2 a 3 uur!

groetjes Nicole
Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 13:09
ilse 9Maand Moderator

Hey,

Mijn oudste dochter is "spontaan" gekomen. Bij de 2 anderen is het iedere keer ingeleid. Bij mijn zoontje omdat er niet voldoende vruchtwater meer was op 38 weken, bij mijn 2de dochtertje omdat ze geen zin had om geboren te worden. Ze was 4 dagen overtijd en werd al op een dikke 4kg geschat (uiteindelijk bleek het 4.520 kg te zijn).

Beide keren hebben ze tabletjes opgestoken. Daarop zijn de weeën begonnen (ongeveer een uur of 3 na het eerste tabletje). Ik heb telkens een epidurale gevraagd. nadat die gestoken was, hebben ze weeënopwekkers bijgegeven en beide keren is de bevalling zelf begonnen een 4-5 uurtjes na het eerste pilletje. Dus heb ik alles samen maar 1 à 2 uurtjes weeên gehad. De bevalling zelf heeft nooit meer dan een half uur geduurd.

Ik kan niet zeggen dat de hevigste weeën erger of minder erg waren dan bij de spontane bevalling omdat ik iedere keer een epi had. Maar de weeën die ik wel heb gevoeld en de tijd zelf waren wel identiek.

Geniet ervan , het is een schitterend moment!

Ilse

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 15:08

Hoi, alle drie mijn bevallingen zijn ingeleid omdat ze het blijkbaar te goed vonden daar binnen...
Eerste: Rond 8u30 in gang gezet en tien voor zeven bevallen
tweede: rond 8u30 in gang gezet en om zes uur bevallen
Derde: na negen uur in gang gezet en kwart na drie bevallen

Veel succes!

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 15:18
L.

sara

hier volledige inleiding gehad, zonder gebroken water en dergelijke... verhaal staat op profiel, ga t niet gans opnieuw overschrijven als je t niet erg vind...
was (zonder je bang te willen maken) wel heftig, k moest braken van de pillekes, daardoor is mijn water gebroken, ben om 2200 binnen gegaan, had 00:00 mijn eerste pilleke gekregen, 02:00 eerste lichte weeen, half negen epi gevraagd en pas 1529 bevallen.

veel succes!!

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 15:26
Veerle

Hoi,

Ik werd ook ingeleid voor Achiel. De pilletjes hadden geen weeën tot gevolg. Het breken van het vruchtwater wel. Omdat de weeën niet sterk genoeg en onregelmatig waren (om de +/- vijf min.) hingen er versterkers klaar, maar ze zijn niet gebruikt geweest. Zelfs met die rommel-weeën had ik na 3 uur al volledige ontsluiting. Ik denk wel dat inleiden sneller gaat...

GReetz
Veerle.

Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 09:40
moeder

vandaag precies 3 weken geleden ben ik ingeleid zonder enige ontsluiting of gebroken vliezen maar mijn vruchtwater was op en ik liep 10 dagen over tijd ik kwam s'morgens om 8 uur in het ziekenhuis en om 9 uur zijn er 2 tabletjes ingebracht waarop de weeen vrij snel begonnen. Ik deed alleen 2 uur over 1 cm ontsluiting dus s'avonds om 9 uur had ik 5 cm ontsluiting met weeen om de 2 minuten en toen heb ik een ruggeprik gehad en dat was echt super daarna heb ik nog weinig gevoeld maar onze kleine jongen is s'nachts om 1:14uur geboren dus ik hoop niet voor je dat het net zo'n langdurige bevalling wordt!
Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 10:29
Lindsay en Shania

Ik wil je niet afschrikken maar mijn ingeleide bevalling heeft 5,5 dag geduurd!!!

Ik had 1 cm ontsluiting dus niet genoeg om de vliezen door te prikken (kan pas bij 2 a 3 cm).
Ik heb vanaf een maandag tot en met een donderdag iedere dag 2x per dag gel inwendig ingebracht gekregen om alles te laten verweken en meer ontsluiting te creeeren. Ik kreeg hier ontzettende weeen van maar ontsluiting... ho maar!

Uiteindelijk heb ik op een donderdagnacht alles bij elkaar gegild in het ziekenhuis omdat ik echt helse pijnen had! Uiteindelijk heeft mijn eigen gyn op vrijdagochtend besloten om de vliezen door te prikken ook al was de situatie niet gunstig, waarna ik een infuus kreeg met nog meer weeopwekkers. Die vrijdag heeft het nog 9 uur na het breken van de vliezen geduurd voordat mijn meisje eindelijk ter wereld was.

Het is ontzettend zwaar geweest! Maar wel de moeite waard achteraf!

Succes! Lindsay

Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 11:17
pat26

Mij bevalling is ook ingeleid vanwege een te hoge bloeddruk en eiwitten in me urine en liep ook tegen zwangetschapsvergifting aan.Ik ben bijna 9 maanden geleden bevallen en was toen nog maar 36 weken en 4 dagen zwanger maar ik liep al me 17 weken een te hoge bloeddruk.Maar ik had ook al 1cm ontsluiting toen ik werd ingeleid en ik kreeg eerst pilletjes in gebracht en toen kreeg ik al weeen en dat was om half 9 smorgens.En me vliezen werden om half 2 gebroken en toen is 3x me bloeddruk heel erg hoog gegaan en de hartslag van me kleine meissie gedaald dat ze toch met maar een kz hebben gedaan en werd ze om 17.23 geboren op 5 juli 2006.Maar iedere inleiding is anders maar succes en als de kleine er is kan je lekker gaan genieten.Groetjes van Patricia en Lindsey en allemaal een fijn weekend

Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 11:26
evatje

Bij Duncan ben ik ook ingeleid.
Zondagavond om 20u moest ik binnen omdat ik al een week overtijd was en dan hebben ze het om 00.00u ingeleid met tabletjes, om 3u opnieuw tabletje opgestoken, geen verandering, niks opening, om 6u nog steeds geen verandering dus opnieuw tabletje opgestoken, om 9u nog geen opening, opnieuw tabletje plus baxter, om 12u nog steeds geen verandering, dus hop nog een tabletje en de baxter met weeënopwekker steeds vermeerdert.
Om 13u hebben ze de vliezen gebroken maar had ik nog maar 1cm opening.De weeënopwekker deed heel goed zijn werk want had heel de tijd weeën en dan nog in de rug
Om 17u had ik eindelijk 3cm en dan begon het geleidelijk aan te vermeerderen, om dan uiteindelijk om 21.29u te bevallen met de zuiger want onze kabouter had eigenlijk nog geen zin om te komen.
Heeft dus in totaal van begin tot einde 22uren en half geduurt en was daarna echt totaal uitgeput.
Ook hebben ze overdag enkele keren komen zeggen dat ik in een andere houding moest gaan liggen want dat ons engeleke zijn hartje steeds in slaap viel, dus waren wel nerveus dat er iets zou misgaan.Toen hij dan uiteindelijk geboren was kon ik hem niet meteen in m'n armen houden en kon mijn man de navelstreng niet doorknippen, omdat hij meteen beademd moest worden, maar na een kwartiertje kon ik ons engeleke eindelijk in mijn armen houden en ben je alles als bij toverslag bijna meteen vergeten en kijk je enkel nog naar dat kleine wondertje
Hoop nu wel dat het bij ons kleine meisje allemaal wat vlotter verloopt, maar we zien wel als het zover is.
In ieder geval veel succes!!!

Eva

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]